BUZET, 28. prosinca (Hina)- Ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek na današnjoj je konferenciji za novinare u Buzetu za boravka u Istri izjavio kako je Vlada počela nov način financiranja gradnje i održavanja cesta što je dio
Vladina strateškoga gospodarskog plana do 2015.
BUZET, 28. prosinca (Hina)- Ministar pomorstva, prometa i veza
Alojz Tušek na današnjoj je konferenciji za novinare u Buzetu za
boravka u Istri izjavio kako je Vlada počela nov način financiranja
gradnje i održavanja cesta što je dio Vladina strateškoga
gospodarskog plana do 2015.#L#
Po njegovim riječima novim načinom financiranja gradnje i
održavanja cestovne mreže u Hrvatskoj, koji osim novca iz državnog
proračuna predviđa i vlastite prihode tvrtaka, nastoji se
proširiti cestovna mreža u Hrvatskoj neovisno o lobiranjima i
političkim utjecajima određenih saborskih zastupnika.
"Zbog dosadašnjeg načina utvrđivanja određenih cestovnih
prioriteta cestovni razvoj u Hrvatskoj bio je nejednak unatoč
izdvajanjima svih poreznih obveznika", izjavio je ministar Tušek.
Zbog glavnog projekta gradnje autoceste Zagreb-Split koja bi
trebala biti gotova do ljeta 2005. a kako ostali dogovoreni
projekti ne bi došli u pitanje, odlučeno je da gorivo poskupi za
deset lipa. Time će se, drži on, nadoknaditi manjak u državnom
proračunu za gradnju spomenute ceste koja će Dalmaciju približiti
kopnenoj Hrvatskoj.
Govoreći o skrbi države za gradnju i održavanje istarskih
prometnica, Tušek je istaknuo kako će se iduće godine izdvojiti 39
milijuna kuna a za nastavak ceste Ponte Portone-Novigrad do 2004.
33,9 milijuna kuna. U vezi s gradnjom zapadnog kraka Istarskog
ipsilona ministar Tušek je kazao kako su za tu prometnicu osigurana
182 milijuna kuna te kako će se dugoročno nastojati "prestati
kupovati vlastitu cestu od francuskog koncesionara".
Za boravka u Buzetu ministar se sastao s predstavnicima istarskih
prijevoznika kojih je u Istri 297 registriranih i koji su
nezadovoljni ograničenim brojem dozvola, odnosno dopusnica za
prometovanje u druge zemlje. Po Tušekovim riječima najveća je
zapreka što je u Hrvatskoj 30 posto više prijevoznika od
raspoloživa tereta i 40 posto više autobusnih prijevoznika.
Najveći problem je što je broj dopusnica za druge zemlje ograničen i
izdaju se na bilateralnoj osnovi te je uvođenjem reda u njihovu
izdavanju trebalo "razbiti sustav korupcije koji je u bivšem
sustavu bio odlučan za kupnju takvih dopusnica i na razini
Ministarstva, pomorstva, prometa i veza i u komorama na terenu."
Saborska zastupnica HSLS-a Jadranka Katarinčić-Škrlj, koja je bila
u pratnji ministra Tušeka, rekla je da je sadašnja Vlada za razliku
od prijašnje, koja je zanemarila održavanje cesta, tom strategijom
pokrenula novi investicijski ciklus zaposlivši domaću građevnu
operativu. Po njezinoj ocjeni 50 tisuća kilometara javnih cesta u
Hrvatskoj, vrijednost kojih se procjenjuje na oko 33 milijarde
dolara, pravo je nacionalno bogatstvo. Zbog racionalnog
gospodarenja cestama Vlada je uvela novi model financiranja
gradnje i održavanja cesta te donijela konkretan program,
ustvrdila je Jadranka Katarinčić-Škrlj.
(Hina) dspo vkn