VLADA: DO 2005., U IZGRADNJU NOVIH AUTOCESTA ULOŽIT ĆE SE 16, VLADA: DO 2005., U IZGRADNJU NOVIH AUTOCESTA ULOŽIT ĆE SE 16,2 MILIJARDE KUNA U izgradnju novih autocesta u Hrvatskoj u razdoblju 2001.-2004. uložit će se 15,3 milijarde
kuna, a doda li se tome i 2005. u kojoj treba biti završena i autocesta Zagreb-Split taj se iznos penje na 16,2 milijarde kuna, istaknuo je direktor Hrvatskih Auto Cesta (HAC) Stanko Kovač na današnjoj sjednici Vlade. Vlada je prihvatila izmjene i dopune plana građenja i održavanja auto-cesta do 2004., a s obzirom na Vladinu odluku o ubrzanoj izgradnji auto-ceste Zagreb-Split. Cestogradnja je bila središnja tema posljednje ovogodišnje sjednice Vlade, koja je ujedno bila i prva elektronska Vladina sjednica. Uz već spomenuti dokument Vlada je prihvatila i planove izgradnje i održavanja auto-cesta, te državnih cesta u 2002. Kovač je iznio i podatke da se u sanaciju auto-cesta u iduće četiri godine planira uložiti 1,1 milijarda kuna, a u tekuće i pojačano održavanje auto-cesta 1,2 milijarde kuna. Tako će se do 2004. u sanaciju, održavanje i izgradnju novih autocesta uložiti ukupno 17 milijardi kuna. Direktor HAC-a iznio je i pregled financiranja izgradnje i sanacije
VLADA: DO 2005., U IZGRADNJU NOVIH AUTOCESTA ULOŽIT ĆE SE 16,2
MILIJARDE KUNA
U izgradnju novih autocesta u Hrvatskoj u razdoblju 2001.-2004.
uložit će se 15,3 milijarde kuna, a doda li se tome i 2005. u kojoj
treba biti završena i autocesta Zagreb-Split taj se iznos penje na
16,2 milijarde kuna, istaknuo je direktor Hrvatskih Auto Cesta
(HAC) Stanko Kovač na današnjoj sjednici Vlade.
Vlada je prihvatila izmjene i dopune plana građenja i održavanja
auto-cesta do 2004., a s obzirom na Vladinu odluku o ubrzanoj
izgradnji auto-ceste Zagreb-Split.
Cestogradnja je bila središnja tema posljednje ovogodišnje
sjednice Vlade, koja je ujedno bila i prva elektronska Vladina
sjednica.
Uz već spomenuti dokument Vlada je prihvatila i planove izgradnje i
održavanja auto-cesta, te državnih cesta u 2002.
Kovač je iznio i podatke da se u sanaciju auto-cesta u iduće četiri
godine planira uložiti 1,1 milijarda kuna, a u tekuće i pojačano
održavanje auto-cesta 1,2 milijarde kuna. Tako će se do 2004. u
sanaciju, održavanje i izgradnju novih autocesta uložiti ukupno 17
milijardi kuna.
Direktor HAC-a iznio je i pregled financiranja izgradnje i sanacije
auto-cesta preračunato u eure jer će veliki dio sredstava trebati
namaknuti kreditima.
Za to bi u iduće četiri godine trebalo 2,86 milijardi eura. Od tog
iznosa HAC će raspolagati sa 1,1 milijardu eura vlastitih prihoda
(od cestarina i naknada na naftne derivate) dok će 1,75 milijardi
eura trebati osigurati kreditima.
Ministar javnih radova Radimir Čačić ističe da novi model
financiranja cestogradnje osigurava stabilno i dugoročno
financiranje. Prosječan trošak kapitala za već osigurane kredite
je 24 posto, a kalkulacije su rađene s troškom od 42 posto. Razlika
koja se time financijski otvara je oko 280 milijuna eura, izračunao
je Čačić. Ističe da u trenutku kada država preuzima odgovornost za
financiranje cestogradnje od tvrtki traži samo poštivanje rokova,
cijena i kvalitetu. To omogućuje da poslove ove gradnje dobiju
domaće tvrtke, a samo iznimno stranci, objasnio je.
Ministar gospodarstva Goranko Fižulić posebno je istaknuo važnost
cestovnog povezivanja Hrvatske s Europom, izgradnju i uređenje
graničnih prijelaza, te preporučio da se napravi analiza
opravdanosti uvođenja vinjeta kao oblika naplate cestarina, po
uzoru na Austriju.
Vlada je prihvatila i plan građenja i održavanja državnih cesta na
što se u idućoj godini planira utrošiti ukupno 1,7 milijardi kuna. U
iduće 4 godine Hrvatske Ceste u građenje i održavanje državnih
cesta uložit će ukupno 7,5 milijardi kuna, kazao je direktor
Hrvtskih Cesta Vladimir Bizjak.
Upozorio je na problem dugogodišnjeg neulaganja u održavanje cesta
iznoseći podatak da je tek 25 posto kolnika u dobrom stanju.
Premijer Ivica Račan naglasio je da je Vlada poklonila veliku
pažnju cestogradnji jer taj ambiciozni program omogućava
upošljavanje domaće građevinske operative. Najavio je da će već
početkom iduće godine Vladi biti podnijeto izviješće o do sada
napravljenom u ostvarivanju Vladine odluke o ubrzanoj izgradnji
auto-ceste Zagreb-Split.