ZAGREB, 28. prosinca (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i Radionica za željeznička vozila (RŽV) u Čakovcu sklopili su danas ugovor o izgradnji prototipa osamosovinskog niskopodnog vagona za prijevoz cestovnih teretnih vozila, a
priprema proizvodnje te izrada prvog takvog modela vagona posao je ukupno vrijedan 3,7 milijuna kuna.
ZAGREB, 28. prosinca (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i Radionica
za željeznička vozila (RŽV) u Čakovcu sklopili su danas ugovor o
izgradnji prototipa osamosovinskog niskopodnog vagona za prijevoz
cestovnih teretnih vozila, a priprema proizvodnje te izrada prvog
takvog modela vagona posao je ukupno vrijedan 3,7 milijuna kuna.
#L#
Izrada prototipa vagona trebala bi biti dovršena do polovice 2003.
godine, a nakon njegovog testiranja i primopredaje očekuje se kako
će HŽ od RŽV Čakovec naručiti još 50 takvih vagona, istaknuto je
nakon potpisivanja ugovora u direkciji HŽ-a.
Planirana cijena jednog vagona u serijskoj će proizvodnji iznositi
oko 1,1 milijun kuna, a cijela bi serija HŽ-u trebala biti
isporučena do kraja 2004. godine. Taj posao HŽ i RŽV Čakovec
sklapaju izravnom pogodbom za što je odobrenje dalo i Ministarstvo
financija, a novac će se se osigurati iz investicijskih sredstava
HŽ-a u okviru njihovog programa restrukturiranja teretnog voznog
parka.
RŽV Čakovec jedna je od tri HŽ-ove radionice za remont teretnih
vagona, a ta tvrtka-kćer HŽ-a ima sklopljen partnerski ugovor sa
švicarskom tvrtkom FerriereCattaneo, po čijoj bi se licenci
trebali ti vagoni i proizvoditi.
To je jedan u nizu ugovora kojima HŽ želi strukturirati svoj vozni
park prema zahtjevima tržišta, a vagoni za prijevoz kamiona bit će u
okviru novih usluga HŽ-a, rekao je predsjednik Uprave HŽ-a Marijan
Drempetić. Vagoni te namjene traženi su u Europi i lako se mogu
plasirati na tržište, napomenuo je.
Direktor RŽV Čakovec Branko Kropek, koji je sa zamjenikom
predsjednika Uprave HŽ-a Reneom Valčićem danas i potpisao taj
ugovor, rekao je kako je riječ o vagonima za prijevoz kamiona novog
tipa. Kropek je istaknuo kako se takvi vagoni zasad još ne proizvode
u Europi, a osim prometnih postolja koja će izrađivati njihov
švicarski partner, sve će se ostalo na njima raditi u Čakovcu.
Iz HŽ-a napominju kako je taj posao značajan za RŽV Čakovec posebice
zato jer time ta tvrtka postaje prvi proizvođač takvih vagona i na
području željeznica bivše države čime im se otvaraju mogućnosti
proizvodnje i za susjedna tržišta.
(Hina) ggr ds