FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ULJANIK JEDINI JADRANSKI OTOK SA ŽELJEZNICOM

ZAGREB, PULA, 22. prosinca (Hina) - Uljanik je prvi hrvatski otok koji je željeznicom spojen s kopnom! Bilo je to u ono daleko doba kad je Pula bila najvećim vojnopomorskim emporijem i sjedištem Admiraliteta Austro-Ugarske Monarhije. Kako se to dogodilo? Austrijska vlada je 3. ožujka 1873. parlamentu podnijela na usvajanje zakon o izgradnji pruge Divača (danas u Sloveniji) - Pula (danas u Hrvatskoj), s odvojkom Kanfanar - Rovinj. Graditeljski radovi otpočeli su 17. prosinca iste godine u Pazinu. Na gradilištu pruge Divača - Pula bilo je u prosjeku zaposleno četiri tisuće ljudi, a u vrijeme poduzimanja najvećih zahvata i do 20 tisuća radnika. Pruga je svečano otvorena na carev rođendan 18. kolovoza 1876., a za redoviti putnički i teretni promet 20. rujna iste godine, podsjeća Helena Bunijevac u glasilu 'Željezničar'. Dvije godine nakon što je pruga puštena u promet, bila je sagrađena i spojna pruga uzmeđu vojnog Arsenala i Uljanika na kojemu se i danas nalazi istoimeno otočko brodogradilište. Tako je 1878. godine Uljanik postao jedinim jadranskim otokom pruključenim na željeznicu. (Hina) ld ld
ZAGREB, PULA, 22. prosinca (Hina) - Uljanik je prvi hrvatski otok koji je željeznicom spojen s kopnom! Bilo je to u ono daleko doba kad je Pula bila najvećim vojnopomorskim emporijem i sjedištem Admiraliteta Austro-Ugarske Monarhije. Kako se to dogodilo? Austrijska vlada je 3. ožujka 1873. parlamentu podnijela na usvajanje zakon o izgradnji pruge Divača (danas u Sloveniji) - Pula (danas u Hrvatskoj), s odvojkom Kanfanar - Rovinj. Graditeljski radovi otpočeli su 17. prosinca iste godine u Pazinu. Na gradilištu pruge Divača - Pula bilo je u prosjeku zaposleno četiri tisuće ljudi, a u vrijeme poduzimanja najvećih zahvata i do 20 tisuća radnika. Pruga je svečano otvorena na carev rođendan 18. kolovoza 1876., a za redoviti putnički i teretni promet 20. rujna iste godine, podsjeća Helena Bunijevac u glasilu 'Željezničar'. Dvije godine nakon što je pruga puštena u promet, bila je sagrađena i spojna pruga uzmeđu vojnog Arsenala i Uljanika na kojemu se i danas nalazi istoimeno otočko brodogradilište. Tako je 1878. godine Uljanik postao jedinim jadranskim otokom pruključenim na željeznicu. (Hina) ld ld

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙