NEW YORK, 20. prosinca (Hina/AFP) - Smanjeni broj turista koji nakon terorističkih napade dolaze u posjet New Yorku ima vrlo ozbiljne posljedice po muzeje, kazališta i druge njujorške kulturne institucije, koje su zbog troškova
prisiljene otpuštati dio svojih radnika.
NEW YORK, 20. prosinca (Hina/AFP) - Smanjeni broj turista koji
nakon terorističkih napade dolaze u posjet New Yorku ima vrlo
ozbiljne posljedice po muzeje, kazališta i druge njujorške
kulturne institucije, koje su zbog troškova prisiljene otpuštati
dio svojih radnika. #L#
"Imamo oko 30 posto posjetitelja manje nego prije 11. rujna",
izjavio je glasnogovornik muzeja Metropolitan Harold Holzer.
Pad broja turista procjenjuje se na 20 posto za cijelu ovu godinu u
odnosu na 2000. Kazališta i muzeji imaju manjak posjeta, a uz
proračunske restrikcije koje je uvela gradska uprava prisiljeni su
poduzimati bolne korake.
"Ogroman napor ulažemo u smanjivanje troškova za 5 posto", izjavio
je Holzer. "Ukidamo sve što nije osnovna aktivnost muzeja, osim
umjetničkih djela i zaposlenika."
Druge institucije nažalost nemaju takvog izbora. Muzej američke
umjetnosti Whitney morao je tako u studenome otpustiti 14
djelatnika, tj. 6,5 posto osoblja, izjavila je šefica komunikacija
Mary Haus. "Zbog manjeg broja ulaznica imali smo ozbiljne gubitke,
a to je sve izravno vezano za 11. rujna", izjavila je ona.
U muzeju Guggenheim 20 posto osoblja, tj. 80 zaposlenika izgubili
su posao, prenosi dnevnik USA Today. Razlog tomu je pad posjeta za
60 posto nakon 11. rujna.
Muzeji nisu jedini pogođeni atentatima. "Imamo manjak od 8,5 posto
u našem proračunu", izjavio je i glasnogovornik Opere
Metropolitan, objašnjavajući taj problem krizom u turizmu. "Veliki
dio naših gledatelja dolaze iz inozemstva ili drugih američkih
država pa je logično da ove sezone imamo pad profita", dodao je
Peter Clark.
Gradska uprava odlučila je odgovoriti kupnjom čak 50.000 ulaznica
za predstave u teškoćama, što iznosi 2,5 milijuna dolara. Neke od
ulaznica omogućile su spasiocima iz Svjetskog trgovačkog centra da
prisustvuju predstavama "Jadnika", "Ljepotice i zvijeri" ili
"Fantoma iz opere", ali dvije trećine su rezervirane za
"najzaslužnije" potrošače: one će biti podijeljene onima koji od
siječnja u turistički ured donesu račun na najmanje 500 dolara iz
nekog njujorškog restorana ili dućana.
"Ideja akcije je potaknuti potrošnju i time spasiti radna mjesta u
kazalištima, dućanima i restoranima", objasnila je Christyne
Lategano-Nichlaos, predsjednica turističkog ureda.
(Hina) pgo bnš