ZAGREB, 13. prosinca (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) planiraju za 2002. godinu investicije u visini od 2,2 milijarde kuna koje će prvenstveno biti namijenjene modernizaciji i obnovi infrastrukture na magistralnim pravcima te
ulaganjima u nove prijevozne kapacitete, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić na današnjoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 13. prosinca (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) planiraju za
2002. godinu investicije u visini od 2,2 milijarde kuna koje će
prvenstveno biti namijenjene modernizaciji i obnovi
infrastrukture na magistralnim pravcima te ulaganjima u nove
prijevozne kapacitete, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ-a Marijan
Drempetić na današnjoj konferenciji za novinare.#L#
Planovi za naredno razdoblje, dodao je Drempetić, uključuju i
obvezu HŽ-a da do 2004. godine poveže Zagreb i Split putničkim
vlakovima koji će na tom pravcu voziti manje od pet sati. To
iziskuje potpunu prilagodbu infrastrukture na ličkom pravcu, a
projekt će biti gotov do 2003. godine, nakon čega će biti potrebno
uvesti nagibne vlakove koji mogu postići veću brzinu. Uz to je vezan
i projekt elektrifikacije čitavog putničkog pravca i to bi onda
bila suvremena željeznička veza koja će povezati središnji dio
Hrvatske sa jugom i svim ostalim gradovima Europe, kazao je
Drempetić.
Također je istaknuo kako projekt restrukturiranja i modernizacije
HŽ-a nema alternativu, jer je to jedini način da se HŽ uhvati u
koštac sa europskom konkurencijom.
Što se, pak, tiče ciljeva HŽ-a u razdoblju od 2002. do 2006. godine
oni se odnose na povećavanje radne produktivnosti po godišnjoj
stopi od 12,9 posto, povećanje udjela prijevoza putnika i prijevoza
tereta u ukupnom prijevozu za dva posto te povećanje broja putnika
po stopi od 1,2 posto. U teretnom prijevozu planom je zacrtano
povećavanje prijevoza u tonama po stopi od 3,9 posto, odnosno
prijevoznog učinka u netotonskim kilometrima po godišnjoj stopi od
pet posto. Zacrtano je i smanjivanje troškova po stopi od 2,5 posto
na godinu te povećavanje prosječne tehničke brzine na prugama od
tri do pet posto na godinu.
U tom se razdoblju planira i nabava 13 novih nagibnih vlakova te 12
klasičnih motornih vlakova, zatim nabavu 1.097 novih teretnih
vagona uz 51 vagon ro-la. Također će se rekonstruirat 100 putničkih
vagona, a u teretnom će se prijevozu nabaviti novi i rekonstruirati
postojeći vagoni. Plan za naredno petogodišnje razdoblje predviđa
i modernizaciju 59 lokomotiva i 54 motorna vlaka, uz remont,
rekonstrukciju i modernizaciju ukupno 410 putničkih i 5.385
teretnih vagona.
Rezultati poslovanja HŽ-a za prvih devet ovogodišnjih mjeseci
pokazuju da je prevezeno ukupno 27 milijuna putnika, što je porast
od 7,3 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. U teretnom je
prijevozu prevezeno 8,5 milijuna tona robe, ili 5,7 posto više.
Prihod od prijevoza putnika i prijevoza tereta u spomenutom je
razdoblju ostvaren u iznosu od 527,8 milijuna kuna, što je rast od
6,3 posto. Istodobno, smanjeni su prihodi iz državnog proračuna i
to za 26,4 posto, na 786,1 milijun kuna. Udio novca iz državnog
proračuna u ukupnom HŽ-ovom prihodu s prošlogodišnjih 58,1 posto
smanjen je na 45,1 posto.
Predviđene investicije za ovu godinu u iznosu od 750 milijuna kuna,
realizirat će se sa oko 510 milijuna kuna. Razlog nepotpunog
ispunjavanja plana, pojasnili su u HŽ-u, je nedostatak tehničke
dokumentacije i nedovršeni pripremni zahvati, što je posljedica
nedostatka sredstava za investicije u ranijim godinama.
(Hina) tp ds