FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS:DIREKTORI ŽELJEZNICA S PROSTORA BIVŠE JUGOSLAVIJE O SURADNJI

ZAGREB, 7. prosinca (Hina) - Kako povećati obim prijevoza, modernizirati prugu i vozila, te osigurati bolju protočnost na željezničkom pravcu X. paneuropskog koridora (Salzburg-Ljubljana -Zagreb-Beograd-Niš-Skopje-Veles-Solun) bile su neke od tema današnjeg sastanka generalnih direktora željeznica iz Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, SR Jugoslavije i Makedonije, održanog u Zagrebu.
ZAGREB, 7. prosinca (Hina) - Kako povećati obim prijevoza, modernizirati prugu i vozila, te osigurati bolju protočnost na željezničkom pravcu X. paneuropskog koridora (Salzburg-Ljubljana -Zagreb-Beograd-Niš-Skopje-Veles-Solun) bile su neke od tema današnjeg sastanka generalnih direktora željeznica iz Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, SR Jugoslavije i Makedonije, održanog u Zagrebu.#L# Revitalizacija prometa X. paneuropskim koridorom od velikog je značaja za sve željezničke uprave sa prostora bivše Jugoslavije, rekao je na konferenciji za novinare, održanoj u stanci tog sastanka, generalni direktor Hrvatskih željeznica (HŽ) Marijan Drempetić. Pritom je istaknuo kako je u prijeratnim godinama HŽ prevozio tim pravcem oko 14 milijuna tona tereta i između 5 i 7 milijuna putnika, dok je u prvih šest mjeseci ove godine prevezeno svega milijun tona tereta. Kako se moglo čuti, jedan od ciljeva tog sastanka je i skraćivanje trenutačno dugog zadržavanja kompozicija na graničnim prijelazima, dogovaranje jedinstvene komercijalne politike i ujednačavanje cijena, te marketinško oblikovanje usluga koje će se ponuditi korisnicima. Ujednačavanje svojih cijena već su ranije dogovorile Makedonske, Jugoslavenske i Grčke željeznice, taj će se sporazum primjenjivati od početka iduće godine, a generalni direktori Makedonskih i Jugoslavenskih željeznica (JŽ) izrazili su želju za sličnom suradnjom s HŽ-om i Slovenskim željeznicama. Generalni direktor Makedonskih željeznica Vladimir Sokolovski istaknuo je kako bi zajednički željeznice možda mogle i lakše doći do povoljnih financijskih sredstava namijenjenih obnovi i modernizaciji tog pravca od zajedničkog interesa. Sokolovski je napomenuo kako očekuje da će se i vrijeme transporta tereta X. koridorom skratiti. Naime, vrijeme teretnog prijevoza od Muenchena do Atene trenutačno iznosi 75 sati, za razliku od nekadašnja 34 sata. Iz svih se željezničkih kompanija moglo čuti kako im je obim prijevoza na X. koridoru znatno manji no ranije. Tako je generalni direktor Slovenskih željeznica Igor Zajec istaknuo kako to poduzeće tim pravcem prevozi godišnje između 1 i 1,5 milijuna tona tereta u usporedbi s 12 milijuna tona tereta prije desetak godina. Kvaliteta željezničkog prijevoza na X. koridoru nije na zadovoljavajućoj razini, rekao je generalni direktor JŽ-a Predrag Nikolić. Nikolić je kao poseban problem istaknuo i osobito dugo zadržavanje kompozicija vlakova na granicama, dodajući kako se na hrvatskoj strani čeka u prosjeku 22 minute, dok vlakovi na jugoslavenskoj strani granice stoje još duže - 27 minuta. Nikolić je pozvao nadležne u obije zemlje da što prije riješe taj problem, napominjući kako bi se vrijeme čekanja možda moglo skratiti zajedničkim graničnim stanicama ili pak pregledom kompozicija "na povjerenje". Iako X. koridor ne prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu, generalni direktor Željeznica BIH Narcis Džumhur napomenuo je kako im je taj prometni pravac značajan iz dva razloga - izlaz za njihove robe u Europu, te zbog povezivanja jadranskih luka s X. koridorom. Sva željeznička poduzeća sa prostora bivše Jugoslavije najavila su ulaganja na tom koridoru, vezana uz opremanje te dvokolosječne elektrificirane pruge u skladu s identičnim paneuropskim standardima, no ulaganja je potrebno i uskladiti. (Hina) ggr ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙