ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Monografija "Ivo Režek - realizam kao slikarska konstanta", povjesničarke umjetnosti Ivanke Reberski, u zajedničkoj nakladi Instituta za povijest umjetnosti, Gradskog muzeja Varaždin i Skaner studija,
predstavljena je danas u Muzeju "Mimara".
ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Monografija "Ivo Režek - realizam kao
slikarska konstanta", povjesničarke umjetnosti Ivanke Reberski, u
zajedničkoj nakladi Instituta za povijest umjetnosti, Gradskog
muzeja Varaždin i Skaner studija, predstavljena je danas u Muzeju
"Mimara". #L#
Ivo Režek ušao je autonomno u našu likovnu kronologiju prve
polovine dvadesetog stoljeća zadržavši od početka specifičnu
poziciju izdvojene pojave, rekla je na predstavljanju Ivanka
Reberski, pojasnivši kako je monografiji prethodila Režekova
retrospektivna izložba u Umjetničkom paviljonu 1988.,
zahvaljujući Lei Ukrainčik, tadašnjoj ravnateljici Paviljona.
Formiran u Pragu i Parizu, izvan naše periferne sredine, informiran
iz prve ruke, dosegnuo je i zamjetnu stilsku određenost na razini
europskih neoklasičnih vrijednosti i začudne magičnorealističke
izražajnosti, naglasila je Reberski.
Govoreći o odnosu Režeka prema modernom slikarstvu, autorica je
napomenula da je on svojom europskom participacijom ugrađen u
temelje toga slikarstva i time dao značajan ulog u konstuitiranju
naše slikarske epohe između dvaju svjetskih ratova. Pripadao je
plejadi umjetnika, koji su hrvatski likovni prostor u međuratno
vrijeme približili europskim standardima, ali je unatoč tom mimo
svih programa uvjerljivo ostvario svojstvene 'regionalne'
vrijednosti, rekla je Reberski.
O tom značajnom djelu za našu povijest umjetnosti, nazvano
sintetskim, govorili su i Tonko Maroević i Zvonko Maković.
(Hina) ta mc