ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Zagrebački hoteli, u kojima od ovog ljeta više nema prognanika, zbog devastacije i nedostatka sredstava za obnovu zatražit će od hrvatske Vlade, putem Vijeća hotelijera zagrebačke Komore, hitnu naknadu
štete, subvencioniranje bar dijela troškova obnove kao i odgodu rekategorizacije tih hotela na više od godinu dana.
ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Zagrebački hoteli, u kojima od ovog
ljeta više nema prognanika, zbog devastacije i nedostatka
sredstava za obnovu zatražit će od hrvatske Vlade, putem Vijeća
hotelijera zagrebačke Komore, hitnu naknadu štete,
subvencioniranje bar dijela troškova obnove kao i odgodu
rekategorizacije tih hotela na više od godinu dana.#L#
Naime, pojedini su zagrebački hoteli deset godina udomljavali
prognanike i izbjeglice, a još uvijek nisu naplatili potraživanja
od države na koja imaju pravo temeljem njihova udomljavanja, zbog
čega ne može krenuti ni obnova, kazao je dopredsjednik Vijeća
hotelijera Komore Zagreb Vladimir Leko na današnjoj sjednici
Vijeća.
Jedino su se Hotel Dubrovnik i Hotel Central uspjeli renovirati te
rade punim kapacitetom, rekao je Leko dodavši da svi drugi hoteli
rade samo sa jednom ili dvije trećine kapaciteta. Najugroženiji su
pritom, kaže, Hotel Laguna i samoborski Hotel Šmidhen.
Stoga je predsjednica zagrebačkog Vijeća hotelijera Amelija
Tomašević predložila, a Vijeće prihvatilo, osnivanje radne skupine
koja će napraviti i hrvatskoj Vladi uputiti zahtjev za što skorijom
naplatom potraživanja hotela te subvencioniranjem bar dijela
obnove tih hotela.
Zagrebački su hotelijeri istaknuli i potrebu što tješnje suradnje
sa putničkim agencijama i Turističkom zajednicom grada Zagreba na
kreiranju novih turističkih sadržaja u Zagrebu. U tom smislu
prihvaćen je i prijedlog da se hotelijeri u što većem broju
priključe tzv. kulturno-turističkom poolu (radnoj grupi) koji
okuplja turističke, marketinške, sportske i druge kulturne
stručnjake grada, a s ciljem stvaranja kvalitetnijih turističko-
ugostiteljskih programa u Zagrebu. Budući da je ideja o osnivanju
takvog pool-a potekla od Hrvatskog muzejskog društva, govorilo se i
o potrebi većeg posjeta hotelskih gostiju muzejima te o razgledu
grada uz stručne, educirane vodiče.
Posebnu pozornost Vijeće zagrebačkih hotelijera posvetilo je i
problemu visokih provizija koja se plaćaju za kartično poslovanje,
a koja se kreće između 5 do 6 posto što je, kako se čulo, jedna od
najvećih u Europi. S tim u vezi, članovi Vijeća su izviješteni i o
nedavnom sastanku zagrebačkih hotelijera sa predstavnicima
kartičarskih i bankarskih kuća na kojem su se složili da u
hotelijerskom poslovanju ima mjesta za dalju popularizaciju
kartica kao i za smanjivanje provizije. No, ugovaranje provizije
rješava se od hotela do hotela, pri čemu, kako se čulo, veliku ulogu
igra cjelokupan poslovni i vlasnički odnos svakog pojedinog hotela
s bankom ili kartičarskom kućom.
(Hina) tam db