ZAGREB, 20. studenoga (Hina) ? Unatoč 20 do 30 postotnom padu zanimanja za putovanja u inozemstvo uzrokovanim rujanskim terorističkim napadima na SAD interes Britanaca za putovanje u Hrvatsku i dalje je u porastu, a po procjenama
britanskih touroperatera u idućoj se godini u Hrvatskoj može očekivati i do 20 posto više britanskih turista nego ove godine, većinom u pred i posezoni.
ZAGREB, 20. studenoga (Hina) ? Unatoč 20 do 30 postotnom padu
zanimanja za putovanja u inozemstvo uzrokovanim rujanskim
terorističkim napadima na SAD interes Britanaca za putovanje u
Hrvatsku i dalje je u porastu, a po procjenama britanskih
touroperatera u idućoj se godini u Hrvatskoj može očekivati i do 20
posto više britanskih turista nego ove godine, većinom u pred i
posezoni.#L#
Takve optimističke procjene iznijeli su britanski touroperateri
tijekom Svjetskog turističkog poslovnog sajma - WTM (World Travel
Market), koji je prošli tjedan održan u Londonu, a na kojem je svoju
turističku ponudu predstavilo 5000 izlagača iz 171 zemlje
svijeta.
Hrvatsku turističku ponudu predstavljala je Hrvatska turistička
zajednica (HTZ) te hrvatski hotelijeri i predstavnici putničkih
agencija.
Nastup Hrvatske na ovogodišnjem WTM-u britanski touroperateri su
također ocijenili pozitivnim i uspješnim. Brojne razgovore sa
touroperaterima i potencijalnim investitorima tijekom sajma
vodila je i ministrica turizma Pave Župan Rusković koja je poziciju
Hrvatske na britanskom tržištu ocijenila boljom nego do sada.
Zaključila je i kako se "Engleska postupno vraća u Hrvatsku" što je
vrlo značajno za hrvatski turizam budući je Velika Britanija jedno
od najvećih svjetskih turističkih tržišta. Ministrica je pri tome
naglasila i kako bi, s obzirom na interes, dolazaka britanskih
turista u Hrvatsku bilo i više kada bi Hrvatska imala više kreveta u
hotelima više kategorije te bolju zrakoplovnu povezanost sa
Velikom Britanijom.
Osnovu u pristupu britanskom tržištu Hrvatska i dalje ima kroz
suradnju sa touroperaterima (TO), specijalistima za Hrvatsku koji
su, kako se čulo na WTM-u investirali značajna sredstva za posebne
programe/brošure za Hrvatsku. To su većinom agencije srednjeg tipa
Saga, Holiday Options, Palmair, Transun, Bond Tours, Captivating
Croatia, Sunway Ireland&UK, Croatia Tours Ireland, a uz njih
značajna je suradnja, iako manjeg opsega i sa "velikim" TO
Thomsonom, te s 12 yachting operatera koji svi imaju svoja
predstavništva u hrvatskim nautičkim lukama.
U prvih devet ovogodišnjih mjeseci u Hrvatsku je došlo gotovo
96.000 britanskih turista, do kraja godine se očekuje i 100.000, a
uglavnom su dolazili organizirano. Putem touroperatera ih dolazi
čak 57 posto, dok individualno najčešće dolaze nautičari.
Po broju odlazaka iz Velike Britanije u Hrvatsku, Hrvatska nema
značajan položaj na britanskom tržištu budući je, po neslužbenim
procjenama, iz Velike Britanije u 2001. u inozemstvo putovalo oko
58 milijuna turista, od čega svega 0,37 posto u Hrvatsku. Ipak, a
pokazao je to i londonski sajam, za iduću su godinu stanje bookinga
i trend vrlo ohrabrujući, a kako se čulo, najbolje se prodaju
najskuplji hoteli.
Kao problem u ovoj godini, britanski touroperateri su navodili
ovogodišnji stop-booking u pojedinim hotelima te slabu povezanost
Velike Britanije i Hrvatske od strane nacionalnog zrakoplovnog
prijevoznika Croatia Airlinesa, a gosti, većinom od 45 i više
godina, najviše su se žalili na glasnu glazbu te nedostatak
animacijskih i zabavnih programa u hrvatskim hotelima.
Zbog tih, ali i nedostatka kreveta, britanski su turisti u
strukturi noćenja stranih turista u Hrvatskoj ove godine
sudjelovali sa svega 1,3 posto te unatoč visokom postotku rasta
ovogodišnjih dolazaka i noćenja u odnosu na 2000. godinu (34
odnosno 38 posto više) još nisu ostvareni rezultati iz predratnog
razdoblja. U 1990. godini Britanci su primjerice u Hrvatskoj
ostvarili 4,5 milijuna noćenja, a do kraja 2001. predviđa se oko 500
tisuća.
(Hina) tam ds