HR-CRKVENAC-POSKUPLJENJA-Financijsko-poslovne usluge CRKVENAC: OSIGURANJE AUTA MOGLO BI POSKUPITI 150 DO NAJVIŠE 400 CRKVENAC: OSIGURANJE AUTA MOGLO BI POSKUPITI 150 DO NAJVIŠE 400 KUNA Ministar financija Mato Crkvenac ustvrdio je
danas da bi uvođenje novog poreza na premije osiguranja od automobilske odgovornosti, po stopi od 15 posto, u konačnici moglo značiti povećanje obveznog osiguranja za 150 do najviše 300-400 kuna. "Može se dogoditi da neka osiguravajuća društva ne prevale to na policu, ili da prevale samo dio", kazao je Crkvenac na susretu s novinarima u Ministarstvu financija. Vlada je, naime, uz prijedlog proračuna za iduću godinu u saborsku proceduru uputila i prijedlog zakona o porezu na premije osiguranja od automobilske odgovornosti. Po njemu, taj bi se porez od 1. siječnja iduće godine plaćao po stopi od 15 posto, a obveznici bi bila osiguravajuća društva. Detalji, pa i pitanje same osnovice, bili bi riješeni podzakonskim aktima koji se pripremaju. No, u Ministarstvu financija tumače da će osnovica za porez biti iznos umanjen za osobne popuste vlasnika vozila (koji može ići do najviše 50 posto). Time posredno potvrđuju kako će na kraju ipak to porezno opterećenje platiti građani. Sve kalkulacije Ministarstva financija rađene su na osnovi stvarno plaćenih premija. Tako je i Crkvenac računicu o mogućem povećanju
CRKVENAC: OSIGURANJE AUTA MOGLO BI POSKUPITI 150 DO NAJVIŠE 400
KUNA
Ministar financija Mato Crkvenac ustvrdio je danas da bi uvođenje
novog poreza na premije osiguranja od automobilske odgovornosti,
po stopi od 15 posto, u konačnici moglo značiti povećanje obveznog
osiguranja za 150 do najviše 300-400 kuna.
"Može se dogoditi da neka osiguravajuća društva ne prevale to na
policu, ili da prevale samo dio", kazao je Crkvenac na susretu s
novinarima u Ministarstvu financija.
Vlada je, naime, uz prijedlog proračuna za iduću godinu u saborsku
proceduru uputila i prijedlog zakona o porezu na premije osiguranja
od automobilske odgovornosti. Po njemu, taj bi se porez od 1.
siječnja iduće godine plaćao po stopi od 15 posto, a obveznici bi
bila osiguravajuća društva. Detalji, pa i pitanje same osnovice,
bili bi riješeni podzakonskim aktima koji se pripremaju.
No, u Ministarstvu financija tumače da će osnovica za porez biti
iznos umanjen za osobne popuste vlasnika vozila (koji može ići do
najviše 50 posto). Time posredno potvrđuju kako će na kraju ipak to
porezno opterećenje platiti građani.
Sve kalkulacije Ministarstva financija rađene su na osnovi stvarno
plaćenih premija. Tako je i Crkvenac računicu o mogućem povećanju
izveo na osnovu podatka da je prosječna premija obveznog
automobilskog osiguranja koja se plaća 1.100 kuna, pa onda 15 posto
poreza iznosi 165 kuna. To bi korisnike godišnje moglo koštati 100
do 150 kuna, a nikoga ne više od 300 do 400 kuna, tvrdi Crkvenac.
Na istom je temelju i računica Ministarstva po kojoj bi se uvođenjem
tog novog poreza u proračun iduće godine slilo 230 milijuna kuna.
Vlada je Saboru uputila i paket zakonskih prijedloga izmjena zakona
o trošarinama. Njima se predlaže povećanje trošarina na automobile
i pivo, preraspodjela trošarina na naftne derivate jer bi dio od 50
lipa bio usmjeren cestogradnji, dok je kod svih ostalih (alkohol,
kava, duhan i duhanske prerađevine, bezalkoholna pića) promjena
tehnička. Naime, od početka iduće godine ubiranje trošarina bilo bi
na jednom mjestu i to kod Carinske, a ne više i Porezne uprave.
Carina i tako ubire dio trošarina, i to na proizvode koji se uvoze, i
sada bi to preuzela u cijelosti, objašnjava Crkvenac. Ipak Carina
tek treba razraditi postupak ubiranja tuzemnih trošarina.
Trošarine na cigarete, kaže Crkvenac, nisu povećane jer i sada su
među najskupljima u okruženju. Njihovo povećanje samo bi povećalo
šverc, a protiv njega Crkvenac najavljuje "veliku hajku".
Upitan za obećanja o smanjenju stope PDV-a, ministar financija je
odgovorio da je to i dalje cilj. Ali teško je u ovom trenutku reći
kada će se tome pristupiti, učinit ćemo to kada bude koristilo
svima. Da to učinimo sada ne bi koristilo nikome jer bi trebalo
povećati druge poreze, objasnio je Crkvenac.
Ministar financija ni danas nije otkrio koja su to dva velika
projekta, uz autocestu Zagreb-Split, koje Vlada priprema. Otkrio
je tek da se oni odnose na zapošljavanje, posebno ubrzanje
zapošljavanja mladih obrazovanih ljudi, te na snažniji regionalni
razvitak.