FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RUSIJA-IZVESTIJA OD 11.11.01. KINA UŠLA U WTO

RU-CN-procesi-Organizacije/savezi-Trgovina-Tržište/cijene RUSIJA-IZVESTIJA OD 11.11.01. KINA UŠLA U WTO RUSIJAIZVESTIJA11. XI. 2001.Kina ušla u Svjetsku trgovačku organizaciju"Prošlog je vikenda Kineska Narodna Republika primljena u Svjetsku trgovačku organizaciju (WTO). Za uvjete po kojima je primljena Kina možemo reći da nisu strogi, pa se zbog tog važnog presedana možemo nadati da će i za Rusiju vrijediti 'meka' inačica ulaska u WTO. S druge strane, tu mekoću nadoknađuje činjenica da je sam ulazak Kine u tu organizaciju već nanio veliku štetu izvoznicima iz Rusije, kao i iz azijskih zemalja ZND-a.Treba reći da je Kina primljena u WTO po, blago rečeno, neuobičajenim uvjetima. Poznato je da ta organizacija, primjerice, traži smanjenje uvoznih carina gotovo do ništice. Ustvari, od WTO-a teško bi bilo očekivati drugo jer, budući da je stvoren radi razvoja međunarodne trgovine, mora se po definiciji boriti s uvoznim carinama koje ometaju upravo razvitak te trgovine.Međutim, u kineskom je slučaju načinjena iznimka. Stvara se dojam da su birokrati iz WTO-a zažmirili i da nisu primijetili malu lukavost Kineza. Jedan od zadnjih argumenata Kine koja je htjela u Svjetsku trgovačku organizaciju, bila je reforma sustava naplate
RUSIJA IZVESTIJA 11. XI. 2001. Kina ušla u Svjetsku trgovačku organizaciju "Prošlog je vikenda Kineska Narodna Republika primljena u Svjetsku trgovačku organizaciju (WTO). Za uvjete po kojima je primljena Kina možemo reći da nisu strogi, pa se zbog tog važnog presedana možemo nadati da će i za Rusiju vrijediti 'meka' inačica ulaska u WTO. S druge strane, tu mekoću nadoknađuje činjenica da je sam ulazak Kine u tu organizaciju već nanio veliku štetu izvoznicima iz Rusije, kao i iz azijskih zemalja ZND-a. Treba reći da je Kina primljena u WTO po, blago rečeno, neuobičajenim uvjetima. Poznato je da ta organizacija, primjerice, traži smanjenje uvoznih carina gotovo do ništice. Ustvari, od WTO-a teško bi bilo očekivati drugo jer, budući da je stvoren radi razvoja međunarodne trgovine, mora se po definiciji boriti s uvoznim carinama koje ometaju upravo razvitak te trgovine. Međutim, u kineskom je slučaju načinjena iznimka. Stvara se dojam da su birokrati iz WTO-a zažmirili i da nisu primijetili malu lukavost Kineza. Jedan od zadnjih argumenata Kine koja je htjela u Svjetsku trgovačku organizaciju, bila je reforma sustava naplate carina provedena u duhu stvaranja jednakih uvjeta za sve sudionike vanjskotrgovinske djelatnosti. Kinezi su izjednačili tarife koje se od uvoznika naplaćuju u lukama i na graničnim prijelazima. Najzanimljivije je da su carinske stope u cjelini porasle - izjednačene su naviše, prema cijeni za robu koja dolazi preko luka. Uvoz putem kopna koji je prije bio uvršten u preferencijalne kvote, izgubio je svoje olakšice. Glavnina izvoza iz Rusije i zemalja ZND-a stizala je u Kinu kopnom. Tako su ruske tvrtke, napose metalurške, iz vlastitog iskustva već uspjele ocijeniti sve prednosti i nedostatke ulaska ove ili one zemlje u WTO. Trgovina preko kopnenih graničnih prijelaza osobito je važna za zemlje ZND-a u Aziji. Recimo da kazahstanska željeznica u interesu svojih metalurga proširi mrežu do Kine. Tako bi kazahstanski metalurzi dobili alternativni i jeftiniji put za izvoz svojih proizvoda koji je prije išao preko luke Novorosijsk. Nakon izjednačavanja uvoznih tarifa u Kini, teoretski bi se trebao povećati robni promet prema ruskim lukama. Glavna posljedica ulaska Kine u WTO je što je ta zemlja uspjela zadržati iznimno visoke carine za mnoge vrste robe, napose za aluminij. Sada je svjetska cijena te kovine na razini lokalnog minimuma, pala je ispod 1.300 dolara za tonu. Zbog skupe električne energije i malih tvornica kineski je aluminij najskuplji u svijetu. Njegova je nabavna cijena na razini tekuće cijene na tržištu - prema procjeni vodećih ruskih stručnjaka, veća je od 1.250 dolara za tonu. Otvaranje tržišta zapravo bi uništilo kinesku proizvodnju aluminija čije bi mjesto najvjerojatnije zauzeli domaći metalurzi. Ipak, takav scenarij nije zadovoljio birokrate iz WTO-a", piše Igor Ivanov.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙