ZAGREB, 9. studenoga (Hina) - U sklopu drugoga dana Treće godišnje konferencije Zavoda za poslovna istraživanja na temu "Konkurentnost Hrvatske" održano je više predavanja o globalizaciji i konkurentnosti hrvatskog gospodarstva,
napose turizma, financijskog tržišta i monetarnog sustava, informacijskih tehnologija, poljoprivrede, te o pravnim i političkim preduvjetima hrvatskog gospodarskog razvoja.
ZAGREB, 9. studenoga (Hina) - U sklopu drugoga dana Treće godišnje
konferencije Zavoda za poslovna istraživanja na temu
"Konkurentnost Hrvatske" održano je više predavanja o
globalizaciji i konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, napose
turizma, financijskog tržišta i monetarnog sustava,
informacijskih tehnologija, poljoprivrede, te o pravnim i
političkim preduvjetima hrvatskog gospodarskog razvoja.#L#
Niz kritika sudionici skupa uputili su dokumentima strategije
"Hrvatska u 21. stoljeću" koju izrađuje Vlada. Stevan Dedijer
ističe kako su ti dokumenti rađeni apsolutno birokratski, a
najoštriju kritiku izriče i Slaven Letica koji kaže kako je time
"nastavljena tradicija pisanja bezveznih dokumenata". "Nije se
moglo i ne može se očekivati da takvi ljudi naprave pametan
dokument. Nitko pametan to ne čita", rekao je Letica.
Za Mladena Vedriša potrošeno je uzalud vrijeme, dok predsjednik
Uprave Plive Željko Čović drži da sadržaj nije kompatibilan imenu,
jer tehnološki nije riječ o strategiji, već možda osnovama za
razgovor o strategiji. Svi su pak suglasni da treba demistificirati
ime i pojam - strategija.
Letica se osvrnuo i na područje javnog sektora i zdravstvo gdje,
kaže, vlada intelektualna kriza i frustracija. Hrvatska ima 60
stručnjaka koji za UN rade na pojedinim dijelovima zdravstvenog
sustava, a nijedan od njih se ne konzultira za naše potrebe već
dolaze strani konzultanti koji žele amerikanizirati, kanadizirati
zdravstvo, rekao je.
Letica ističe i da je loše što sada nastupa selekcija po stranačkom
ključu, pa treba biti primjerice ne samo stručnjak ekonomist, nego
'socijaldemokratski ekonomist'.
Nakon panel rasprava, rad skupa je nastavljen kroz nekoliko
odvojenih radnih skupina.
Hrvatska, istaknuto je, ima odlične potencijale za razvoj visoko
kvalitetnog turizma s kojim bi postala i konkurentnija na svjetskom
tržištu. Da bi se to ostvarilo u kreiranju turističke politike i
ponude Hrvatska bi više trebala iskoristiti svoje različitosti i
usredotočiti se na segmente prirodnog i kulturnog nasljeđa,
poručio je Crisa Inmana, stručnjaka za turizam iz Costa Rice.
Iznoseći svoja iskustva vezana za kreiranje turističke politike
nekih latinsko-američkih, kao i nekih europskih zemalja, kaže da je
svijet jedna velika turistička regija u kojoj se samo međusobnim
povezivanjem i osmišljavanjem novih turističkih proizvoda može
postići veća konkurentnost.
Koprivnička Podravka i Pliva, sudeći prema izlaganjima njihovih
predsjednika uprava Darka Marinca i Željka Čovića, hrvatske su
kompanije koje postižu konkurentnost na inozmenim tržištima i
spremeno dočekuju globalizaciju. Podravka, kaže Marinac, na
inozmenim tržištima ostvaruje 65 posto prihoda od prodaje, a
njezini su proizvodi lider na najmanje pet europskih tržišta.
Čović smatra da su istraživanje, razvoj i obrazovanje tri ključna
faktora rasta gospodarstva. Globalizaciju nosi "industrija ljudi"
odnosno rad više nije na prvom mjestu nego znanje i inventivnost.
Ako Hrvatska želi odoliti globalizaciji i biti konkurentna važno
je, među ostalim, uspostaviti i bolju vezu znanosti i business-a,
poručio je.
(Hina) db/tmis/mku db