ZAGREB, 6. studenoga (Hina) - Predsjednici uprava Hrvatskih željeznica (HŽ) i Slovenskih željeznica Marijan Drempetić i Igor Zajec razgovarali su popodne u Direkciji HŽ-a u Zagrebu o podmirenju dugova dviju željezničkih uprava,
smanjenju obujma putničkoga željezničkog prometa u graničnom prometu, uređenju graničnih kolodvora radi prilagodbe schengenskom sporazumu, pomoći i suradnji u teretnom prometu te komercijalnoj politici.
ZAGREB, 6. studenoga (Hina) - Predsjednici uprava Hrvatskih
željeznica (HŽ) i Slovenskih željeznica Marijan Drempetić i Igor
Zajec razgovarali su popodne u Direkciji HŽ-a u Zagrebu o
podmirenju dugova dviju željezničkih uprava, smanjenju obujma
putničkoga željezničkog prometa u graničnom prometu, uređenju
graničnih kolodvora radi prilagodbe schengenskom sporazumu,
pomoći i suradnji u teretnom prometu te komercijalnoj politici.
#L#
Obostrano je najvažnija suradnja i zajednički nastup u
organizaciji prometa i pridobivanju tereta za prijevoz na X.
paneuropskom kloridoru između Austrije i Grčke te Turske, na kojem
obje željeznice imaju provozni status, priopćio je večeras HŽ.
Iako provozni promet između Austrije i Grčke preko željeznica bivše
Jugoslavije neprekidno raste, ipak još puno toga treba učiniti da
se vrate količine robe koje su tim smjerom prevožene prije rata,
navodi se u priopćenju.
Odlučeno je da Hrvatske i Slovenske željeznice preuzmu aktivnu
ulogu u pridobivanju robe za taj smjer pa je uglavljeno da se što
prije sastanu predsjednici uprava svih željeznica bivše
Jugoslavije kako bi se dogovorili o zajedničkom polazištu za
djelovanje te jedinstvenoj ponudi cijene i kakvoće.
Domaćin sastanku koji bi se trebao održati u prosincu u Zagrebu bit
će Hrvatske željeznice, a bit će pozvani predsjednici uprava
slovenskih, jugoslavenskih, makedonskih i bosanskohercegovačkih
željeznica.
Govoreći o modernizaciji, predsjednik Uprave HŽ-a Marijan
Drempetić naglasio je, uz ostalo, da će hrvatska dionica X.
paneuropskoga koridora, između Savskog Marofa i Tovarnika, do
2005. tehnički i tehnološki potpuno zadovoljiti potrebne parametre
za koridorske pruge (elektrificirana pruga s brzinom od 160
kilometara na sat, 22,5 pritiska po osovini, osam tona po dužnom
metru, osigurana modernim signalno-sigurnosnim i
telekomunikacijskim uređajima).
(Hina) pp/sp sp