SARAJEVO, 30. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i željeznička poduzeća iz Bosne i Hercegovine uspostavit će promet između Ploča i Budimpešte odmah po otvaranju novog mosta preko Save kod Šamca, a poboljšat će se i postojeće
željezničke veze između Zagreba i Sarajeva.
SARAJEVO, 30. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i
željeznička poduzeća iz Bosne i Hercegovine uspostavit će promet
između Ploča i Budimpešte odmah po otvaranju novog mosta preko Save
kod Šamca, a poboljšat će se i postojeće željezničke veze između
Zagreba i Sarajeva.#L#
Ovakav dogovor postignut je u utorak u Sarajevu na sastanku između
predsjednika uprava Hrvatskih željeznica Marijana Drempetića i
željeznica BiH Hidajeta Šerbe.
"Definirali smo sve dogovore o prometu preko mosta kod Šamca i odmah
po njegovu otvaranju uspostavit ćemo promet između Budimpešte i
Ploča čime će i međunarodni prometni koridor 5 C dobiti svoje pravo
europsko značenje", izjavio je u Sarajevu Marijan Drempetić.
Već nakon 1. prosinca kada se otvara most u Šamcu krenut će teretni
vlakovi iz mađarske prema luci u Pločama a planirano je da uoči
naredne turističke sezone na ovom pravccu bude uspostavljen
turistički promet.
Drempetić je istaknuo kako su i HŽ i entitetska željeznička
poduzeća u BiH relativno male tvrtke i stoga moraju blisko
surađivati kako bi u cjelosti iskoristile raspoložive kapacitete.
Novi konkretni koraci u međusobnoj suradnji bit će produženje trase
sadašnjeg putničkog vlaka koji preko Banja Luke spaja Zagreb i
Sarajevo do Ploča.
Zagreb i Ploče na taj bi način trebali biti povezani od 1. siječnja
2002. godine.
Veoma brzo trebao bi biti uspostavljen i noćni poslovni vlak
Zagreb-Sarajevo koji će prometovati preko Šamca.
Hrvatske su željeznice do danas uspjele pokrenuti i staviti u
promet 30 posto svojih predratnih kapaciteta, dok je u BiH
dosegnuto svega 15 posto prijeratne iskorištenosti željezničke
infrastrukture.
Putnički promet Zagreb-Sarajevo još nije dosegnuo samoodrživu
ekonomsku razinu, jer vlakom u jednom pravcu trenutačno putuje u
prosjeku 80 putnika što pokriva 58 posto ukupnih troškova.
Željezničari u obje države nadaju se kako će broj onih koji putuju
vlakovima uskoro biti značajnije povećan no to će ovisiti o
poboljšanju tehničkih mogućnosti.
Zbog loše tehničke opremljenosti putovanje vlakom iz Zagreba za
Sarajevo sada traje i po 10 sati.
Osposobljavanje željezničke mreže projekt je koji se financira iz
sredstava Pakta stabilnosti, a direktor Drempetić nada se kako će
zahvaljujući ovim programima do 2005. godine biti dosegnuta
europska razina osposobljenosti željezničkih pruga u Hrvatskoj i
BiH.
Željezničke tvtke iz dvije zemlje također će ubrzati napore na
normaliziranju prometa Unskom prugom gdje je potrebno ne samo
obaviti tehničke prepravke nego i omogućiti prometovanje bez
nepotrebnih zadržavanja na granici.
U okviru posjeta izaslanstva HŽ, u Sarajevu je upriličeno i svečano
otvaranje zastupstva Tvornice željezničkih vozila Gredelj iz
Zagreba.
(Hina) rm br