FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U PROSINCU USPOSTAVA ŽELJEZNIČKOG PROMETA BUDIMPEŠTA-PLOČE

SARAJEVO, 30. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i željeznička poduzeća iz Bosne i Hercegovine uspostavit će promet između Ploča i Budimpešte odmah po otvaranju novog mosta preko Save kod Šamca, a poboljšat će se i postojeće željezničke veze između Zagreba i Sarajeva.
SARAJEVO, 30. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i željeznička poduzeća iz Bosne i Hercegovine uspostavit će promet između Ploča i Budimpešte odmah po otvaranju novog mosta preko Save kod Šamca, a poboljšat će se i postojeće željezničke veze između Zagreba i Sarajeva.#L# Ovakav dogovor postignut je u utorak u Sarajevu na sastanku između predsjednika uprava Hrvatskih željeznica Marijana Drempetića i željeznica BiH Hidajeta Šerbe. "Definirali smo sve dogovore o prometu preko mosta kod Šamca i odmah po njegovu otvaranju uspostavit ćemo promet između Budimpešte i Ploča čime će i međunarodni prometni koridor 5 C dobiti svoje pravo europsko značenje", izjavio je u Sarajevu Marijan Drempetić. Već nakon 1. prosinca kada se otvara most u Šamcu krenut će teretni vlakovi iz mađarske prema luci u Pločama a planirano je da uoči naredne turističke sezone na ovom pravccu bude uspostavljen turistički promet. Drempetić je istaknuo kako su i HŽ i entitetska željeznička poduzeća u BiH relativno male tvrtke i stoga moraju blisko surađivati kako bi u cjelosti iskoristile raspoložive kapacitete. Novi konkretni koraci u međusobnoj suradnji bit će produženje trase sadašnjeg putničkog vlaka koji preko Banja Luke spaja Zagreb i Sarajevo do Ploča. Zagreb i Ploče na taj bi način trebali biti povezani od 1. siječnja 2002. godine. Veoma brzo trebao bi biti uspostavljen i noćni poslovni vlak Zagreb-Sarajevo koji će prometovati preko Šamca. Hrvatske su željeznice do danas uspjele pokrenuti i staviti u promet 30 posto svojih predratnih kapaciteta, dok je u BiH dosegnuto svega 15 posto prijeratne iskorištenosti željezničke infrastrukture. Putnički promet Zagreb-Sarajevo još nije dosegnuo samoodrživu ekonomsku razinu, jer vlakom u jednom pravcu trenutačno putuje u prosjeku 80 putnika što pokriva 58 posto ukupnih troškova. Željezničari u obje države nadaju se kako će broj onih koji putuju vlakovima uskoro biti značajnije povećan no to će ovisiti o poboljšanju tehničkih mogućnosti. Zbog loše tehničke opremljenosti putovanje vlakom iz Zagreba za Sarajevo sada traje i po 10 sati. Osposobljavanje željezničke mreže projekt je koji se financira iz sredstava Pakta stabilnosti, a direktor Drempetić nada se kako će zahvaljujući ovim programima do 2005. godine biti dosegnuta europska razina osposobljenosti željezničkih pruga u Hrvatskoj i BiH. Željezničke tvtke iz dvije zemlje također će ubrzati napore na normaliziranju prometa Unskom prugom gdje je potrebno ne samo obaviti tehničke prepravke nego i omogućiti prometovanje bez nepotrebnih zadržavanja na granici. U okviru posjeta izaslanstva HŽ, u Sarajevu je upriličeno i svečano otvaranje zastupstva Tvornice željezničkih vozila Gredelj iz Zagreba. (Hina) rm br

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙