NEW YORK, 25. listopada (Hina/Reuters) - Studenti koji koncentrirano slušaju predavanje nadajući se da će naučiti nešto novo, jako bi se iznenadili kad bi čuli da su više od pola već naučili. Nova studija pokazala je da se može učiti
i bez slušanja.
NEW YORK, 25. listopada (Hina/Reuters) - Studenti koji
koncentrirano slušaju predavanje nadajući se da će naučiti nešto
novo, jako bi se iznenadili kad bi čuli da su više od pola već
naučili. Nova studija pokazala je da se može učiti i bez slušanja.
#L#
Na primjer, dok prolazite ulicom ne obraćajući pozornost na
automobile koji dolaze prema vama, nesvjesno ipak počinjete
osjećati u kojem se smjeru oni kreću, rekao je dr. Takeo Watanabe sa
sveučilišta u Bostonu. Zahvaljujući tom osjećaju, odnosno
nesvjesnom učenju, lakše ćete izbjeći automobil koji vam se
približava.
Watanabe i njegovi suradnici obavili su niz pokusa kojima su
ispitali moramo li doista biti koncentrirani da bismo nešto
naučili.
Ispitanici su morali prepoznati dva svijetlosiva slova prikazana
među crnima koja su se brzo izmjenjivala na pozadini zamagljenoj
točkicama koje su ispitanici morali zanemariti. Većina točkica
kretala se neodređenim smjerom, ali 5 posto točkica kretalo se u
istom smjeru. Broj točkica koje su se kretale u istom smjeru bio je
premalen da bi ih ispitanici primijetili pa su one zato za njih bile
nevidljive.
Sudionicima je zatim prikazana pozadina na kojoj se 10 posto
točkica kretalo u istom smjeru. Te bi točkice, kažu istraživači,
sudionici morali primijetiti.
Osobe koje su bile uključene u test s "nevidljivim" točkicama,
bolje su otkrivale "vidljive" točkice koje su se kretale u istom
smjeru, kažu Watanabe i njegovi suradnici.
To znači da nešto ne moramo primijetiti da bismo naučili, rekao je
Watanabe. Odnosno, ako vrlo tiho puštate snimku na stranom jeziku u
prolazu ćete naučiti donekle točno izgovarati riječi, makar ne
slušate snimku, dodao je.
(Hina) dgk dgk