LIČKO LEŠĆE, 25. listopada (Hina) - Cesta da, devastacija ne, poručila je predsjednica Zelene akcije Jagoda Munić s današnjeg mirnog prosvjeda u Ličkom Lešću, održanom protiv gradnje autoceste preko izvorišta Gacke, te je pozvala
premijera Račana i nadležne ministre da slete u Liku, jer, kako je rekla, "nije dovoljno preletjeti dionicu buduće autoceste da bi se izabrala trasa budući da se cesta gradi za ljude, a ne preko njih."
LIČKO LEŠĆE, 25. listopada (Hina) - Cesta da, devastacija ne,
poručila je predsjednica Zelene akcije Jagoda Munić s današnjeg
mirnog prosvjeda u Ličkom Lešću, održanom protiv gradnje autoceste
preko izvorišta Gacke, te je pozvala premijera Račana i nadležne
ministre da slete u Liku, jer, kako je rekla, "nije dovoljno
preletjeti dionicu buduće autoceste da bi se izabrala trasa budući
da se cesta gradi za ljude, a ne preko njih."#L#
Tristotinjak građana Otočca i Ličko-senjske županije, članovi
nevladinih udruga, športski ribolovci i učenici na mirnom
prosvjedu na ušću pritoke Kostelke u rijeku Gacku u Ličkom Lešću
prosvjedovali su protiv izgradnje autoceste Bosiljevo-Sveti Rok na
dionici Žuta Lokva-Ličko Lešće ako bi se ta dionica gradila
varijantama koje prolaze preko izvorišta Gacke.
Zelena akcija i Forum za okoliš Eko-oko Gacka iz Otočca te grad
Otočac i Ličko-senjska županija odlučni su da se dionica spomenute
autoceste gradi prema južnoj E varijanti koja zaobilazi nadzemne i
podzemne vode Gacke, prolazi kroz kamenjar, ne ugrožava prirodne
vrijednosti Gacke doline, povijesna, kulturna i arheološka
nalazišta. Prema A varijanti, cesta bi prolazila Kapelom na
nadmorskoj visini iznad 600 metara do Ličkog Lešća preko izvorišta
Gacke što bi štetilo vodnom potencijalu koji opskrbljuje
podvelebitsko primorje, otoke Pag i Rab.
Zelena akcija smatra da je javnost, a pogotovo lokalno
stanovništvo, premalo uključeno u proces donošenja odluke o trasi
autoceste, te ističe da prilikom izbora trase treba procijeniti
ukupne dugoročne utjecaje, među ostalim i zaštitu izvora pitke vode
i revitalizaciju kraja. Gubitci ili smanjenja na tim područjima,
tvrde, nisu uračunati u cijenu izrade pojedine trase. Tako
najjeftinija trasa, dugoročno gledano, može postati najskuplja ako
se zanemare ostale vrijednosti prostora. Kako je istaknuto na
skupu, samo cijena izgradnje po kilometru ne može biti presudni
kriterij pri izboru trase.
Kako je rekla Jagoda Munić, Hrvatskoj treba ta autocesta,"ali smo
postali zabrinuti načinom na koji se ona misli graditi." Ako struka
i javnost kažu jedno, a sumnja se da će to biti poštivano, uložit
ćemo puno truda da se takve stvari ne dogode", rekla je Munić.
Sačuvajmo biser Gackog polja za sadašnje i buduće generacije jer
rijeka Gacka je po čistoći i biološkom potencijalu jedna od triju
najpoznatijih svjetskih rijeka, završna je poruka s današnjeg
prosvjednog skupa u Ličkom Lešću.
(Hina) kp vkn