FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VLADA JEDNOGLASNO DONIJELA ODLUKU O IZGRADNJI AUTOCESTE ZAGREB-SPLIT

SPLIT, 11. listopada (Hina) - Vlada je na današnjoj sjednici u Splitu jednoglasno donijela odluku o izgradnji autoceste Zagreb-Split preko Bosiljeva i Svetoga Roka, a odlučeno je i da se osnuje Povjerenstvo za ubrzanu izgradnju te prometnice, na čelu s premijerom Ivicom Račanom.
SPLIT, 11. listopada (Hina) - Vlada je na današnjoj sjednici u Splitu jednoglasno donijela odluku o izgradnji autoceste Zagreb- Split preko Bosiljeva i Svetoga Roka, a odlučeno je i da se osnuje Povjerenstvo za ubrzanu izgradnju te prometnice, na čelu s premijerom Ivicom Račanom.#L# Svi ministri u Vladi dali su punu potporu procjeni premijera Račana da će cesta biti izgrađena u roku od tri godine, a njezina izgradnja će na dužini cijele trase, uključujući i tunel u Kapeli, početi u lipnju 2002. Izgradnja autoceste stajat će tri milijarde njemačkih maraka od čega je Vlada osigurala polovicu, a ostali dio namaknut će se iz naknade za financiranje građenja cesta koja će se povećati za 0,10 kuna po litri goriva, minimalnim povećanjem cijena cestarina kao i novcem od sukcesije bivše SFRJ. Ostvarenje tog projekta, jednoglasni su svi ministri, iznimno je težak zadatak, ali, kako je kazao Račan, težak zadatak je bio i obrana domovine te sada imamo priliku pokazati da teške zadaće rješavamo i u miru. Svi su ministri naglasili značenje te autocesti, a ministar znanosti i tehnologije Hrvoje Kraljević podsjetio je i na davnu 1971. godinu kada je narod samodoprinosom dao novce za izgradnju prometnice od Splita do Zagreba koja se trebala zvati cestom kralja Tomislava, ali se nikada nije izgradila. Ta je cesta, po riječima zamjenik premijera Gorana Granića, sustavno bila iz političkih razloga zapostavljana kako se ne bi povezali sjever i jug Hrvatske. Dio sredstava za buduću autocestu Zagreb-Split, koji bude nedostajao, osigurat će se, prije svega, povoljnim međunarodnim kreditima, a Hrvatska je, po riječima ministra financija Mate Crkvenca, svojom politikom stvorila ugled u međunarodnim financijskim institucijama te nema sumnje da će se manji dio nedostatnih sredstva moći povoljno namaknuti i tim putem. Vlada je također jednoglasno donijela odluku i o rekonstrukciji postojeće ceste Zagreb-Split D-1. Njezina rekonstrukcija će biti završena do polovice 2003., a ona, uz ostalo, podrazumijeva izgradnju trake za spora vozila, ispravljanje oštrih zavoja, uređenje raskrižja, obilaznica i drugo. Jednoglasno je podržan i prijedlog modernizacije i razvoja Hrvatskih željeznica u smislu nabave suvremenih putničkih vlakova s tzv. nagibnom tehnikom, te zaključila da obje željezničke pruge i lička i unska trebaju opstati te da ih se u dogledno vrijeme treba modernizirati s tim da je lička pruga u znatno lošijem stanju od unske, koja je elektrificirana 80-ih godina. Sjednica je nastavljena raspravom o brodogradnji i turizmu. Uoči početka sjednice počeo je mirni prosvjed ispred zgrade Banovine u organizaciji župnijske HVIDR-e i Udruge dragovoljaca Domovinskog rata, na kojoj je predsjednik HVIDR-e Andrija Bartulić poručio Vladi da nije dobrodošla u Split. Prosvjednici su se uputili prema Vili Dalmacija, ali ih je policija zaustavila, postavivši zapreku 500-tinjak metara ispred glavnog ulaza u Vilu, te su se oni razišli. (Hina) merc dd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙