SPLIT, 11. listopada (Hina) - Vlada je na današnjoj sjednici u Splitu jednoglasno donijela odluku o izgradnji autoceste Zagreb-Split preko Bosiljeva i Svetoga Roka, a odlučeno je i da se osnuje Povjerenstvo za ubrzanu izgradnju te
prometnice, na čelu s premijerom Ivicom Račanom.
SPLIT, 11. listopada (Hina) - Vlada je na današnjoj sjednici u
Splitu jednoglasno donijela odluku o izgradnji autoceste Zagreb-
Split preko Bosiljeva i Svetoga Roka, a odlučeno je i da se osnuje
Povjerenstvo za ubrzanu izgradnju te prometnice, na čelu s
premijerom Ivicom Račanom.#L#
Svi ministri u Vladi dali su punu potporu procjeni premijera Račana
da će cesta biti izgrađena u roku od tri godine, a njezina izgradnja
će na dužini cijele trase, uključujući i tunel u Kapeli, početi u
lipnju 2002. Izgradnja autoceste stajat će tri milijarde njemačkih
maraka od čega je Vlada osigurala polovicu, a ostali dio namaknut će
se iz naknade za financiranje građenja cesta koja će se povećati za
0,10 kuna po litri goriva, minimalnim povećanjem cijena cestarina
kao i novcem od sukcesije bivše SFRJ.
Ostvarenje tog projekta, jednoglasni su svi ministri, iznimno je
težak zadatak, ali, kako je kazao Račan, težak zadatak je bio i
obrana domovine te sada imamo priliku pokazati da teške zadaće
rješavamo i u miru. Svi su ministri naglasili značenje te
autocesti, a ministar znanosti i tehnologije Hrvoje Kraljević
podsjetio je i na davnu 1971. godinu kada je narod samodoprinosom
dao novce za izgradnju prometnice od Splita do Zagreba koja se
trebala zvati cestom kralja Tomislava, ali se nikada nije
izgradila. Ta je cesta, po riječima zamjenik premijera Gorana
Granića, sustavno bila iz političkih razloga zapostavljana kako se
ne bi povezali sjever i jug Hrvatske.
Dio sredstava za buduću autocestu Zagreb-Split, koji bude
nedostajao, osigurat će se, prije svega, povoljnim međunarodnim
kreditima, a Hrvatska je, po riječima ministra financija Mate
Crkvenca, svojom politikom stvorila ugled u međunarodnim
financijskim institucijama te nema sumnje da će se manji dio
nedostatnih sredstva moći povoljno namaknuti i tim putem.
Vlada je također jednoglasno donijela odluku i o rekonstrukciji
postojeće ceste Zagreb-Split D-1. Njezina rekonstrukcija će biti
završena do polovice 2003., a ona, uz ostalo, podrazumijeva
izgradnju trake za spora vozila, ispravljanje oštrih zavoja,
uređenje raskrižja, obilaznica i drugo.
Jednoglasno je podržan i prijedlog modernizacije i razvoja
Hrvatskih željeznica u smislu nabave suvremenih putničkih vlakova
s tzv. nagibnom tehnikom, te zaključila da obje željezničke pruge i
lička i unska trebaju opstati te da ih se u dogledno vrijeme treba
modernizirati s tim da je lička pruga u znatno lošijem stanju od
unske, koja je elektrificirana 80-ih godina.
Sjednica je nastavljena raspravom o brodogradnji i turizmu.
Uoči početka sjednice počeo je mirni prosvjed ispred zgrade
Banovine u organizaciji župnijske HVIDR-e i Udruge dragovoljaca
Domovinskog rata, na kojoj je predsjednik HVIDR-e Andrija Bartulić
poručio Vladi da nije dobrodošla u Split. Prosvjednici su se
uputili prema Vili Dalmacija, ali ih je policija zaustavila,
postavivši zapreku 500-tinjak metara ispred glavnog ulaza u Vilu,
te su se oni razišli.
(Hina) merc dd