HR-ERBD-ZAJAM-Financijsko-poslovne usluge TVRTKA AUTOCESTA RIJEKA-ZAGREB I EBRD POTPISALI UGOVOR O ZAJMU TVRTKA AUTOCESTA RIJEKA-ZAGREB I EBRD POTPISALI UGOVOR O ZAJMU Tvrtka Autocesta Rijeka - Zagreb i Europska banka za obnovi i
razvoj (EBRD) potpisale su danas ugovor o zajmu od 90 milijuna eura za financiranje izgradnje dionice Vukova Gorica - Vrbovsko na autocesti Rijeka - Zagreb, a istodobno je ministar financija Mato Crkvenac za taj zajam potpisao i državno jamstvo. Zajam je odobren na rok otplate od 18 godina od čega tri godine počeka uz kamatnu stopu Euribor plus jedan posto (prema današnjem izračunu to je kamata 4,45 posto). Uz ta sredstva očekuje se kako će Europska investicijska banka (EIB) odobriti dodatnih 90 milijuna eura zajma čime bi se u potpunosti mogla financirati izgradnja te dionice dužine 24,26 kilometara. Radovi na toj dionici trebali bi započeti u proljeće iduće godine, dok se završetak izgradnje očekuje tijekom 2004. godine kada bi se i u potpunosti autocestom dužine 145 kilometara trebali spojiti Zagreb i Rijeka. Potpredsjednik hrvatske Vlade Slavko Linić zahvalio se predstavnicima EBRD-a na podršci ističući kako se danas hrvatskoj Vladi i njenom gospodarskom programu vjeruje. Rok otplate i cijena tog kredita su ono što Hrvatska može sada prihvatiti bez imalo rizika, rekao je Linić, napominjući kako je na graditeljima da pokažu koliko su brzi, dodajući kako za njih još jedini problem može
TVRTKA AUTOCESTA RIJEKA-ZAGREB I EBRD POTPISALI UGOVOR O ZAJMU
Tvrtka Autocesta Rijeka - Zagreb i Europska banka za obnovi i razvoj
(EBRD) potpisale su danas ugovor o zajmu od 90 milijuna eura za
financiranje izgradnje dionice Vukova Gorica - Vrbovsko na
autocesti Rijeka - Zagreb, a istodobno je ministar financija Mato
Crkvenac za taj zajam potpisao i državno jamstvo.
Zajam je odobren na rok otplate od 18 godina od čega tri godine
počeka uz kamatnu stopu Euribor plus jedan posto (prema današnjem
izračunu to je kamata 4,45 posto). Uz ta sredstva očekuje se kako će
Europska investicijska banka (EIB) odobriti dodatnih 90 milijuna
eura zajma čime bi se u potpunosti mogla financirati izgradnja te
dionice dužine 24,26 kilometara. Radovi na toj dionici trebali bi
započeti u proljeće iduće godine, dok se završetak izgradnje
očekuje tijekom 2004. godine kada bi se i u potpunosti autocestom
dužine 145 kilometara trebali spojiti Zagreb i Rijeka.
Potpredsjednik hrvatske Vlade Slavko Linić zahvalio se
predstavnicima EBRD-a na podršci ističući kako se danas hrvatskoj
Vladi i njenom gospodarskom programu vjeruje. Rok otplate i cijena
tog kredita su ono što Hrvatska može sada prihvatiti bez imalo
rizika, rekao je Linić, napominjući kako je na graditeljima da
pokažu koliko su brzi, dodajući kako za njih još jedini problem može
biti administracija.
Hrvatska će zadržati ekonomsku stabilnost i nastaviti gospodarski
rast ali sada s većim okretanjem razvoju i razvojnim programima,
rekao je Crkvenac dodajući kako i danas potpisani ugovor ide tome u
prilog.
Što se tiče nastavka hrvatske gospodarske politike Crkvenac je
rekao kako će uslijediti daljnje smanjivanje proračunskog
deficita, te smanjivanje deficita u platnoj bilanci, a zaduženost
Hrvatske u inozemstvu bit će sve manji problem jer će već naredne
godine servisiranje hrvatskih inozemnih dugova biti manje.
Ministar za javne radove, obnovu i graditeljstvo Radimir Čačić
rekao je kako se sada ulazi u razdoblje kada su pred provjerom
njihove riječi ali i uvjerenja da je te projekte moguće
realizirati. Hrvatska građevinska operativa u proteklih je deset
godina destruirana, devastirana i tehnološki zaostala, a tomu je,
kako navodi, osim rata i općih problema, doprinijela i bivša
hrvatska vlada svojom politikom cestogradnje. Što se tiče rokova,
Čačić je naglasio kako si ne možemo dozvoliti nikakva kašnjenja,
jer svaka od dionica koje se još trebaju izgraditi na autocesti
Rijeka-Zagreb donosit će između 25 i 50 milijuna maraka godišnjih
prihoda.
Kako je planirano, na dionici Vukova Gorica - Vrbovsko izgradit će
se oko šest kilometra poluprofila autoceste, dok će preostali veći
dio biti puni profil autoceste s dva odvojena kolnika za svaki
prometni smjer. Radovi u sklopu glavne trase na toj dionici
obuhvaćaju izgradnju pet vijadukata ukupne dužine 2638 metara, dva
tunela ukupne dužine 1658 metara, od kojih je tunel dužine 1150
metara već probijen, izgradnju dvaju čvorova Bosiljevo, te radove
na širokim iskopima, prijevozima i izvedbi nasipa.
Otvaranjem tih radova, uz već započete radove na dionici Kupjak-
Vrbovsko koja bi trebala biti dovršena do turističke sezone 2003.
godine, iduće bi se godine tako istovremeno gradila autocesta duž
45 kilometara trase.