ZAGREB, 10. listopada (Hina) - Dioničko društvo 'Autocesta Rijeka-Zagreb' potpisala je danas s izvođačima radova tri ugovora ukupne vrijednosti oko 263 milijuna kuna (bez PDV) o izvedbi radova na dionici Kupjak-Vrbovsko, te izgradnji
mostova 'Kamačnik' i 'Dobra', na trasi buduće autoceste od Rijeke do Zagreba.
ZAGREB, 10. listopada (Hina) - Dioničko društvo 'Autocesta Rijeka-
Zagreb' potpisala je danas s izvođačima radova tri ugovora ukupne
vrijednosti oko 263 milijuna kuna (bez PDV) o izvedbi radova na
dionici Kupjak-Vrbovsko, te izgradnji mostova 'Kamačnik' i
'Dobra', na trasi buduće autoceste od Rijeke do Zagreba.#L#
Rok za dovršetak spomenutih radova je 490 kalendarskih dana.
Dionica Kupjak-Vrbovsko, dužine 19,76 kilometara, na kojoj su tri
tunela ukupne dužine 2649 metara, dva mosta ukupne dužine oko 450
metara, te tri vijadukta, trebala bi biti puštena u promet do
početka turističke sezone 2003. godine.
Ugovor o izgradnji te dionice buduće autoceste, odnosno dovršetak
donjeg i izgradnja gornjeg ustroja glavne trase, vrijedan je 188,8
milijuna kuna, dok je vrijednost ugovora o izgradnji 239 metara
dugačkog mosta 'Kamačnik' oko 43,2 milijuna kuna.
Ta dva ugovora potpisana su s poslovnom udrugom izvođača radova
koju čine tvrtke 'Viadukt' Zagreb, splitski Konstruktor
inženjering i Strabag Zagreb, dok su podizvoditelji radova
zagrebačke tvrtke Hidroelektra i Industrogradnja.
Ugovor o izvedbi radova izgradnje mosta 'Dobra', dužine 213 metara,
ukupne vrijednosti 31,3 milijuna kuna, potpisan je s poslovnom
udrugom pet tvrtki - hrvatskim tvrtkama 'Cesta Varaždin', Zagorje
Beton Varaždin i GP 'Krk', te slovenskom tvrtkom Primorje
Ajdovščina i austrijskom tvrtkom Alpine/Mayreder iz Salzburga.
Prema riječima direktora tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb d.d.
Zorana Klarića, riječ je o teškoj i zahtjevnoj dionici, no osobito
značajnoj u vremenskom smislu, jer će se njenim puštanjem u promet
skratiti putovanje od Zagreba do Rijeke i obrnuto, za približno 40-
tak minuta. Većina spomenutih radova na toj dionici započet će do
kraja tjedna, a izgradnja se financira iz kredita njemačke razvojne
banke KfW s kojim je 'Autocesta Rijeka-Zagreb' nedavno i potpisala
ugovor o 98 milijuna eura zajma.
Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) upravo bi danas, prema
Klarićevim riječima, trebala razmatrati dodjelu 90 milijuna eura
zajma, na rok otplate 18 godina, za izgradnju poslijednje dionice
Vrbovsko-Bosiljevo-Vukova Gorica na spomenutoj autocesti, a
izgradnja bi na toj dionici trebala započeti tijekom travnja,
odnosno svibnja iduće godine. Uz taj zajam, potrebnih još približno
90 milijuna eura za zatvaranje financijske konstrukcije izgradnje
te dionice dužine 22 kilometra, trebala bi do kraja ove godine
odobriti Europska investicijska banka (EIB).
Svi radovi na dionici Karlovac-Vukova Gorica bit će dovršeni do
sredine studenog ove godine, dok će trasa od Vukove Gorice do čvora
Bosiljevo, gdje je planirano spajanje na autocestu prema Sv. Roku i
Maslenici, biti završena do 2003. godine, naglasio je Klarić,
pozdravljajući najavu premijera Ivice Račana o skraćivanju rokova
izgradnje autoceste od Zagreba do Splita.
(Hina) ggr ds