IT-US-rat-kulture-Politika IT-14.X.-LA REPUBBLICA-U.ECO O RATU ITALIJALA REPUBBLICA15. X. 2001.Scenariji globalnog rata"(...)Govoreći o sukobu između kršćanskog i muslimanskog svijeta, među kršćane svrstavam sve zapadnjake, i ateiste
i agnostike, kao što ćemo u muslimanski svijet svrstati i vjernike čija vjera nije jaka, koji potajno piju vino ne brinući se za Kuran.S jedne strane ratne operacije mogu potaknuti fundamentalističke mase na istoku da preuzmu vlast u raznim muslimanskim državama , pa i u onima koje danas podupiru Sjedinjen Države, a s druge, pojačavanje nepodnošljivih atentata može zapadnjačke mase potaknuti da Islam u cijelosti smatraju neprijateljem. Nakon čega bi došlo do konačnog sukoba, odlučujućeg Armagedona, posljednjeg sukoba snaga Dobra i Zla (i svaka strana zlom bi smatrala protivnu stranu) To nije nemogući scenarij. Dakle, kao i svi scenariji, treba ga ocrtati do krajnjih posljedica. (...)Frontalni sukob, dakle, kao u prošlosti. No u prošlosti je postojala jasno definirana Europa u svojim granicama, sa Sredozemljem između kršćana i nevjernika, i Pirineja koji su izoliranim držali zapadni ogranak koji je još dijelom bio arapski.
ITALIJA
LA REPUBBLICA
15. X. 2001.
Scenariji globalnog rata
"(...)Govoreći o sukobu između kršćanskog i muslimanskog svijeta,
među kršćane svrstavam sve zapadnjake, i ateiste i agnostike, kao
što ćemo u muslimanski svijet svrstati i vjernike čija vjera nije
jaka, koji potajno piju vino ne brinući se za Kuran.
S jedne strane ratne operacije mogu potaknuti fundamentalističke
mase na istoku da preuzmu vlast u raznim muslimanskim državama , pa
i u onima koje danas podupiru Sjedinjen Države, a s druge,
pojačavanje nepodnošljivih atentata može zapadnjačke mase
potaknuti da Islam u cijelosti smatraju neprijateljem. Nakon čega
bi došlo do konačnog sukoba, odlučujućeg Armagedona, posljednjeg
sukoba snaga Dobra i Zla (i svaka strana zlom bi smatrala protivnu
stranu) To nije nemogući scenarij. Dakle, kao i svi scenariji,
treba ga ocrtati do krajnjih posljedica. (...)
Frontalni sukob, dakle, kao u prošlosti. No u prošlosti je
postojala jasno definirana Europa u svojim granicama, sa
Sredozemljem između kršćana i nevjernika, i Pirineja koji su
izoliranim držali zapadni ogranak koji je još dijelom bio arapski.
Nakon čega je sukob mogao uzeti dva obličja, napad ili
zadržavanje.
Napad su predstavljali križarski pohodi, no vidjelo se što se
dogodilo.(...)
Glede zadržavanja, Turke se zaustavilo pred Bečom, pobijedilo se na
Lepantu, podigli su se tornjevi na obalama kako bi se uočilo
saracenske pirate, i tako se išlo naprijed nekoliko stoljeća. Turci
nisu zauzeli Europu, ali je sukob ostao.
Nakon čega se u posljednjim stoljećima prati novi sraz: zapad
očekuje da istok oslabi i kolonizira ga. Kao operacija sigurno je
bila okrunjena uspjehom, dugo vremena, no rezultate vidimo danas.
(...)
Moglo bi se kazati da je na kraju računa zapad bolje prošao, Europu
nisu zauzeli ljudi s turbanom i krivim sabljama. A oni su u svojoj
kući navedeni da u velikom dijelu prihvate zapadnjačku
tehnologiju.(...)
No do sada nisam ispunio obećanje i govorio sam o povijesti, a ne o
znanstvenoj fantastici, koja ima utješnu prednost da još uvijek
nije postala stvarnost u trenutku kada je se zamišlja.
Dakle, ukazuje se ponovni frontalni sukob, odnosno rat istoka i
zapada. U čemu bi taj sukob bio različit u odnosu na sukobe iz
prošlosti? U vrijeme križarskih ratova vojni potencijal muslimana
nije bio mnogo različit od onog Kršćana.(...)U vrijeme križarskih
ratova kršćanima nije bilo potrebno arapsko željezo da prave svoje
mačeve, niti muslimanima kršćansko da prave svoje sablje. Danas
međutim i naša najnaprednija tehnologija živi na nafti, naftu imaju
oni, barem većim dijelom. Oni je sami, posebice ako im se
bombardiraju izvori, ne mogu crpiti, ali mi ostajemo bez nje. Osim
ako se padobranima ne spuste milijuni zapadnjačkih vojnika kako
osvojili i držali izvore, no tada bi ih oni dignuli u zrak, a onda na
tim stranama kopneni rat ne bi bio tako lagan.
Zapad dakle treba restrukturirati svu svoju tehnologiju na način da
ukloni naftu. (...) Ne bih se iznenadio ako bi zapadnjački naftaši,
samo da nastave ostvarivati profit, bili spremni prihvatiti
islamizirani svijet.(...)
Možemo zamisliti koliko je važno nekom Afganistancu ili
palestinskom izbjeglici to što će živjeti u ratnom gospodarstvu,
njima se ne bi ništa promijenilo. A nama? Prema kakvoj depresivnoj
krizi i kolektivnoj demotivaciji bi išli mi? Da li bi bili spremni
prihvatiti poziv novog Churchilla koji obećava suze i krv? Kada smo
mi Talijani nakon dvadeset godina fašističke propagande bili
zadovoljni što gubimo rat samo da prestanu bombardiranja! Istina je
da smo mi u zamjenu očekivali dobre Amerikance s njihovom hranom,
dok bi se sada čekali zli saraceni koji bi ubili popove i fratre i
stavili veo na naše žene, no da li bi bili tako motivirani da
prihvatimo svaku žrtvu? (...)
Divili smo se domoljubnoj energiji Amerikanaca nakon tragedije 11.
rujna, no uz svu zgroženost i solidarnost koju osjećaju, oni još
uvijek imaju svoje odreske, svoje automobile ,i , oni koji imaju
hrabrosti, svoje zračne linije. A što bi bilo kada bi naftna kriza
izazvala black out, nestašicu Coca-Cole i Big Maca, viziju
samoposluživanja s ponekom rajčicom i ponekom konzervom mesa kojoj
je prošao rok trajanja, kao što se vidjelo u nekim istočnim zemljama
za najveće krize? Koliko bi se još sa zapadom identificirali crnci
iz Harlema, chicanosi iz Kalifornije, Kaldejci iz Ohija (da,
postoje, i vidio sam ih, s njihovom odjećom i obredima)?
zapad (a Amerika više od svih) svoju je snagu utemeljio na napretku
prihvaćajući u svojoj kući ljude svih rasa i boja. U slučaju sukoba,
koliko bi izdržao 'melting pot'?
Na kraju što bi učinile zemlje Južne Amerike, gdje su mnogi, bez da
su muslimani, razvili gnjev spram gringosa, utoliko više što tamo
dolje ima onih koji nakon pada dva tornja mrmljaju da su to gringosi
sami tražili?
Sve u svemu rat istok-zapad mogao bi, naravno, pokazati manje
monolitan Islam nego što se misli, no sigurno bi pokazao
rascjepkano i neurotično kršćanstvo, gdje bi se vrlo mali broj
ljudi kandidirao da postanu novi Templari, odnosno kamikaze
zapada. (...)
Ponavljam ocrtao sam jedan znanstveno-fantastični scenarij, i
prirodno, nadam se kao i svi da se neće ostvariti. No trebalo je
kazati da bi se, razmišljajući logičkim slijedom, to moglo dogoditi
ako bi izbio rat istok-zapad. Svi incidenti koje sam predvidio
proizlaze iz činjenice da postoji globalizacija, a u tom okviru
interesi i potrebe snaga u sukobu bili bi usko isprepleteni, kao što
već jesu, u splet koji ne bi mogao biti raspleten bez da ga se
uništi.
Što znači da je u doba globalizacije globalni rat nemoguć, odnosno
da bi vodio porazu svih.", piše Umberto Eco.