ZAGREB, 16. listopada (Hina) - Izgradnja autoceste Zagreb - Split neće usporiti radove na drugim gradilištima autocesta po Hrvatskoj - na pravcima Zagreb - Rijeka, Zagreb - Goričan, te Zagreb - Lipovac, rekao je na današnjoj
konferenciji za novinare ministar za javne radove, obnovu i graditeljstvo Radimir Čačić.
ZAGREB, 16. listopada (Hina) - Izgradnja autoceste Zagreb - Split
neće usporiti radove na drugim gradilištima autocesta po Hrvatskoj
- na pravcima Zagreb - Rijeka, Zagreb - Goričan, te Zagreb -
Lipovac, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare ministar za
javne radove, obnovu i graditeljstvo Radimir Čačić. #L#
Što se tiče izgradnje kraka istarskog ipsilona, te autoceste Zagreb
- Macelj sa sigurnošću se može reći da, ukoliko Vlada prihvati
izmjenjene projekte, bit će riječ o koncesijskom modelu izgradnje,
rekao je Čačić. Dodao je da takav model znači da neće biti
financijskog ni garancijskog opterećenja za državu.
Tijekom prezentacije projekta izgradnje autoceste Zagreb-Split,
moglo se čuti kako će se izgradnja financirati iz sredstava
dobivenih sukcesijom bivše SFRJ, zatim iz cestarina, te iz naknade
od prodaje naftnih derivata u visini od deset lipa po litri goriva,
no odluku o dodatnom opterećenju cijene naftnih derivata treba još
donijeti Hrvatski sabor.
Odgovarajući na pitanja novinara o mogućim najvećim problemima u
rokovima izgradnje autoceste do Splita, Čačić je rekao kako je
najkraći i 'najnerealniji' rok u cijelom projektu pripremni rok od
prva dva mjeseca za zakonodavne radnje, te narednih šest mjeseci
koliko je planirano za sređivanje imovinsko-pravnih odnosa.
Podsjetio je da je osnovano i posebno povjerenstvo za izgradnju
autoceste Zagreb - Split koje danas ima prvi sastanak.
Što se tiče građevinara, Čačić drži kako tu nema opasnosti od
produljenja rokova, bez obzira što ti radovi zahtjevaju
angažiranje dvostrukih kapaciteta cijelokupne hrvatske
niskogradnje u slijedeće četiri godine. Uz ugovor s tvrtkom Bechtel
koja već gradi na dijelu trase, planira se potpisivanje istovremeno
još najmanje pet ugovora kako bi se izbjegli rizici da dinamiku
izgradnje ugrozi moguće zaostajanje jednog ili grupe izvođača.
Buduća autocesta još nema lokacijsku dozvolu samo za dio Žuta Lokva
- Jezerane - Ličko Lešće, dio projekata već je gotov, a značajni
broj projekata trebao bi biti dovršen početkom iduće godine.
Izvori vode bit će zaštićeniji nego ikad, osvrnuo se Čačić na upit
novinara o 'spornom' dijelu trase koji prolazi kroz gacku dolinu.
Čačić je još podsjetio kako je ukupan projekt 'težak' 3 milijarde
maraka, dok dio za koji se još trebaju ugovarati radovi iznosi 1,5
milijardi maraka.
(Hina) ggr ds