ZAGREB, 11. listopada (Hina) - Telefonski računi privatnih korisnika nepokretne telefonske mreže Hrvatskog telekoma (HT) za rujan u prosjeku su veći 10 kuna u odnosu na kolovoz, dok su računi poslovnih korisnika prosječno veći za 8
kuna, izvijestio je na današnjoj konferenciji za novinare glasnogovornik HT-a Marjan Jurleka.
ZAGREB, 11. listopada (Hina) - Telefonski računi privatnih
korisnika nepokretne telefonske mreže Hrvatskog telekoma (HT) za
rujan u prosjeku su veći 10 kuna u odnosu na kolovoz, dok su računi
poslovnih korisnika prosječno veći za 8 kuna, izvijestio je na
današnjoj konferenciji za novinare glasnogovornik HT-a Marjan
Jurleka.#L#
Ustvrdio je kako iznosi prosječnih telefonskih računa za rujan nisu
bitno promijenjeni u odnosu na kolovoz, te da u ukupnom prihodu HT-a
nema nikakve ekstra dobiti zbog primjene novog sustava
tarifiranja. Jurleka je time i odbacio, kako je kazao, špekulacije
u javnosti o značajnom povećanju profita HT-a od uvođenja rebalansa
tarifa, koji je na snazi od 1. kolovoza.
Ne iznoseći podatke o ukupnom prihodu HT-a u devet mjeseci te
usporedbu s prošlogodišnjim istim razdobljem, Jurleka je tek rekao
kako je u rujnu ukupan prihod HT-a bio veći 4,9 posto u odnosu na
kolovoz, dok je u odnosu na srpanj bio niži 5,9 posto. HT-ov
glasnogovornik je dodatno kazao da je porast prihoda u kolovozu, u
odnosu na isti mjesec lani, bio 0,8 posto. To znači da nije bilo
smanjenja prihoda HT-a u ovogodišnjem kolovozu u usporedbi s
kolovozom prošle godine.
Jurleka je rekao kako se više neće raditi simulacije realnog
povećanja telefonskih računa u odnosu na prošle mjesece kada je na
snazi bio stari, impulsni sustav tarifiranja, nego će se od
primjene i učinaka novog, minutnog sustava tarifiranja.
S tim u vezi, Jurleka je iznio podatke kako je ukupna količina
rujanskih razgovora privatnih korisnika u minutama 20 posto veća
nego u kolovozu, a za poslovne korisnike količina razgovora u
minutama povećana je 17 posto.
To sve pokazuje, istaknuo je Jurleka, da su se uslijed novog sustava
tarifiranja promijenile navike telefoniranja te da su smanjeni
računi poslovnih korisnika, što je i bio cilj uvođenja novog
sustava tarifiranja. Potkrijepio je to podacima da su u odnosu na
srpanj telefonski računi privatnih korisnika prosječno veći za 4
kune, a poslovnih korisnika prosječno manji 51 kunu.
Kašnjenje telefonskih računa u kolovozu Jurleka je objasnio
povećanom količinom tiskanja obavijesti i detaljiziranih ispisa
računa obzirom na novi sustav te je naglasio da se to sada uredilo i
da računi za rujan neće kasniti. Napomenuo je da je za rujan
besplatni detaljizirani ispis zatražilo 200 tisuća pretplatnika od
ukupno 1,7 milijuna pretplatnika, a da je prije uvođenja besplatnog
ispisa tu uslugu koristilo oko 70 tisuća pretplatnika.
Na novinarski upit o velikom rujanskom povećanju troškova života
pri kojem značajni utjecaj po metodologiji Državnog zavoda za
statistiku ima upravo segment telekomunikacijskih usluga Jurleka
je kazao kako su ti podaci netočni te da Državni zavod za statistiku
koristi zastarjelu metodologiju pri obračunu troškova života,
posebno u segmentu telekomunikacijskog prometa.
S tim u vezi HT je, kaže Jurleka, izvijestio Državni zavod za
statistiku da se od sada primjenjuje minutno, a ne više impulsno
tarifiranje. Jurleka dodaje da su angažirali i stranu agenciju koja
je napravila novi izračun "potrošačke košarice" i taj projekt
ponudili Državnom zavodu, no iz Zavoda se o tome još nisu
očitovali.
(Hina) tam db