FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NA BRIJUNIMA MEĐUNARODNA KONFERENCIJA O FINANCIRANJU IZBORNIH KAMPANJI

ZAGREB, 11. listopada (Hina) - Na Brijunima će od 14. do 17. listopada održati godišnja konferencija Udruge izbornih dužnosnika Srednje i Istočne Europe na kojoj će stotinjak stručnjaka iz 18 tranzicijskih zemalja i drugih država Europe i svijeta raspravljati o transparentnom financiranju izbornih kampanji.
ZAGREB, 11. listopada (Hina) - Na Brijunima će od 14. do 17. listopada održati godišnja konferencija Udruge izbornih dužnosnika Srednje i Istočne Europe na kojoj će stotinjak stručnjaka iz 18 tranzicijskih zemalja i drugih država Europe i svijeta raspravljati o transparentnom financiranju izbornih kampanji.#L# Udrugu izbornih dužnosnika Srednje i Istočne Europe osnovali su 1991. u Budimpešti predstavnici državnih izbornih povjerenstava uglavnom tranzicijskih zemalja, izuzetak je Turska. Raspadom biše SFRJ, Hrvatska je jedina od bivših članica zajedničke države ostala u Udruzi. Broj članica se širi, u članstvo je primljena BiH, a učlanjene su zatražili i Češka i Slovenija. Prema riječima predsjednika hrvatskog Državnog izbornog povjerenstva Ivice Crnića Udruga bi mogla prerasti u europsku. Sve više zapadnih zemalja duge demokratske tradicije pokazuje zanimanje za rad Udruge jer ni zrele demokracije nisu imune od većih ili manjih problema u provedbi izbora, rekao je Crnić za Hinu. Tema brijunske konferencije "Transparentnost financiranja izbornih kampanji u 21 stoljeću" za Hrvatsku bi mogla biti osobito zanimljiva i korisna. U materijalima pripremljenim za konferenciju navodi se da je hrvatsko izborno zakonodavstvo o izbornoj promidžbi manjkavo i neprecizno, te da nema nikakvih ograničenja glede visine iznosa koji se najviše može utrošiti u izbornoj kampanji bilo da se radi o predsjedničkim, parlamentarnim ili lokalnim izborima. Propisano je samo da pred parlamentarne izbore svaka stranka mora objaviti podatke o visini i izvoru vlastitih sredstava koje namjerava utrošiti za izbornu promidžbu, ali ne i način kontrole njihova prikupljanja i trošenja. U Velikoj Britaniji troškovi izborne kampanje zakonom su uređeni od 1883., a u 20. stoljeću se stalno pooštravao nadzor trošenja novca u kampanji. U toj se zemlji od 1992. po kandidatu smije potrošiti najviše do 6.000 funti. U SAD su sredstva za kampanju ograničena od 1974., a sustav nadzora se neprestano usavršava i postrožuje. Financiranje izbornih kampanji u Njemačkoj se nadzire od 1988., a u Francuskoj od 1990. U svim su tim zemljama određena tijela za nadzor financiranja kampanji i kazne za nepridržavanje određenih limita ili za financiranje iz nedopuštenih izvora. Hrvatska za sada jedino ima precizno uređenu raspodjelu novca iz državnog proračuna za promidžbu za stranke i neovisne kandidate, koji su prešli izborni prag. Crnić smatra da je kontrola financiranja izbornih kampanji izuzetno važna kako za ravnopravnost kandidata, tako i radi otklanjanja svake sumnje da su kandidati potporu za svoju kampanju dobivali iz izvora koji nisu dozvoljeni, kao što je primjerice "oprani novac". (Hina) ggrb so

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙