ZAGREB, 26. rujna (Hina) - Rasprava o Prometnoj studiji grada Zagreba upriličena je danas na poticaj gradonačelnika Milana Bandića kako bi prometni stručnjaci i predstavnici novog saziva Gradskog poglavarstva i Gradske skupštine bili
obaviješteni o tome važnom dokumentu koji je 1999. izradila britanska savjetodavna kuća MVA.
ZAGREB, 26. rujna (Hina) - Rasprava o Prometnoj studiji grada
Zagreba upriličena je danas na poticaj gradonačelnika Milana
Bandića kako bi prometni stručnjaci i predstavnici novog saziva
Gradskog poglavarstva i Gradske skupštine bili obaviješteni o tome
važnom dokumentu koji je 1999. izradila britanska savjetodavna
kuća MVA.#L#
Zagrebački gradonačelnik podsjetio je da je Prometnu studiju, o
kojoj se u nekoliko navrata već raspravljalo, naručio grad Zagreb
kako bi se ublažile gradske prometne teškoće, poput
preopterećenosti ulične mreže i malih brzina putovanja, manjka
parkirališta, neprilagođenosti prometnica za pješački i
biciklistički promet, velikih troškova gradskoga prometnog
sustava i nepovoljnih ekoloških učinaka.
Izradba Prometne studije stajala je 1,6 milijuna dolara, a polovicu
je osigurala Svjetska banka.
Predstavnici savjetodavne kuće MVA Rob Thompson, Tony Young i
ostali izložili su prometna rješenja svrstana u tri razdoblja: do
2005., do 2010. i do 2020. U prvom je težište na najboljoj mogućoj
iskorištenosti prometne mreže, izgradnji novih garaža i uvođenju
programa "Park and Ride" koji predviđa kombiniranje osobnog i
javnog prijevoza.
U drugom se razdoblju, uz produljenje tramvajske mreže, predviđa i
uvođenje tzv. lake željeznice koja bi kroz središte grada
djelomično išla i ispod zemlje. U trećem pak razdoblju uzeto je u
obzir šire gradsko područje i opsežnije produljenje prometnica.
Ne želim da se željeznica smatra stranim tijelom u gradu, kazao je u
raspravi predstavnik Hrvatskih željeznica. Ocjenivši da prometne
teškoće nastaju izvan Zagreba, a u Zagrebu se povećavaju, zauzeo se
za prožimanje željezničke i prometne studije.
Čula su se i protivljenja "masivnom" prometu na Zrinjevcu jer su
pojedini stručnjaci ocijenili da će povijesnom jezgrom i dalje teći
većina automobilskog prometa. K tomu, gradnja triju garaža u
središtu navući će još veći promet u taj dio grada, negodovao je
potpredsjednik Gradske skupštine Davorin Tepeš.
Britanski stručnjci napomenuli su da se gradnjom garaža želi
stvoriti legalan prostor za parkiranje t.j. rasteretiti nogostupe
te oživjeti gradsko središte koje je poslovna i trgovačka zona.
Prijedloge o sjevernoj obilaznici ne smatraju nemogućima, ali zbog
mnogih tunela i težeg priključenja ostalih cesta gradnju te
obilaznice smatraju preskupom.
U današnjoj raspravi predložena je i revizija Prometne studije
grada Zagreba.
(Hina) bdj az