FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREDAVANJE O OSNOVAMA TIBETSKE BUDDHISTIČKE KULTURE MUDROSTI

ZAGREB, 28. rujna (Hina) - O osnovama tibetske buddhističke kulture mudrosti večeras je u zagrebačkome Kulturno-informativnom centru (KIC) govorio Drago Šmalcelj, predsjednik Hrvatskoga buddhističkog društva i jedan od četiri zapadnjaka koji studiraju buddhizam na glasovitome indijskom buddhističkom sveučilištu Sera Je.
ZAGREB, 28. rujna (Hina) - O osnovama tibetske buddhističke kulture mudrosti večeras je u zagrebačkome Kulturno-informativnom centru (KIC) govorio Drago Šmalcelj, predsjednik Hrvatskoga buddhističkog društva i jedan od četiri zapadnjaka koji studiraju buddhizam na glasovitome indijskom buddhističkom sveučilištu Sera Je. #L# Predavanje je održano u sklopu Tjedna kulture Tibeta u Zagrebu koji traje do 24. do 30. rujna. Zagrebački KIC u kojemu se održava najveći dio priredaba, ni večeras, kao niti prethodnih večeri, nije mogao primiti sve one koje su iskazali zanimanje za tibetsku kulturu i duhovnost. Tu kulturnu priredbu organiziralo je Društvo hrvatsko-tibetskoga prijateljstva u suradnji sa Zagrebačkim odborom za posjet Dalaj- lame koji će u glavnome gradu Hrvatske boraviti 22. listopada kada će održati i javno predavanje "Etika za novi milenij". O buddhističkoj kulturi mudrosti doista je teško nešto reći na jednome kratkom predavanju, jer bi o tomu trebalo govoriti postupno, korak po korak, istaknuo je Šmalcelj. Pa je zato, kako je rekao, predavanje zapravo literarna pripovijest o osnovama tibetske buddhističke kulture mudrosti. Mudrost je najsavršenija od šest savršenosti bodhisattve - samilosnoga duhovnog bića koje ne želi postati Buddha (probuđeni) već pomaže svim bićima da postignu prosvjetljenje. Ona je i jedini mač kojim se može odsjeći korijen neznanja, a prethode joj pet savršenosti boddhisatve: kontemplacija, nesebični napor, strpljenje, etika i davanje. A onaj koji želi pomoći drugima mora najprije pomoći sebi i postići korektno stajalište prema svim bićima izgrađivanjem dobrih kvaliteta srca, odnosno suosjećanja u srcu koje se širi i u kojemu se izgrađuje veliko, a ne uvjetovano suosjećanje. Za tibetski buddhizam veliko značenje ima velika mantra - "om mani padme hum" koja na tibetskome glasi "om mane peme hung", a na hrvatski bi se mogla prevesti kao "O, dragulju u lopoču". To je najraširenija mantra na Tibetu koja, kada se izgovara, dovodi do smirenja, rekao je Šmalcelj. Istodobno to je "otvorena" mantra koja je energetski jako moćna. U buddhizmu mantra je sredstvo mišljenja, sveta formula, riječ koja predstavlja bit bića i stvari. Ona pokreće skrivenu energiju onoga koji je izgovara i njezinim je intoniranjem moguće, kako vjeruju buddhisti, prizvati vlastito biće. Buddhisti smatraju da je udisaj osnovno pravilo za sve one koji su na putovima prosvjetljenja koje se pak i događa u jednome dahu. Pa tako, zaključio je Drago Šmalcelj, za buddhiste sva savršenstva počinju od nas samih. (Hina) ip sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙