ZAGREB, 28. rujna (Hina) - Školovanje pomoraca, uvrštenjem stručnih tečajeva u programe redovnog školovanja srednjih i visokih škola, jeftinije je od ove godine za 10 do 15 tisuća kuna, a razmatra se i uvođenje benificiranog radnog
staža za sve pomorce, koji bi, ovisno o specifičnostima njihova posla, iznosio između 14 i 18 mjeseci za godinu dana radnog staža.
ZAGREB, 28. rujna (Hina) - Školovanje pomoraca, uvrštenjem
stručnih tečajeva u programe redovnog školovanja srednjih i
visokih škola, jeftinije je od ove godine za 10 do 15 tisuća kuna, a
razmatra se i uvođenje benificiranog radnog staža za sve pomorce,
koji bi, ovisno o specifičnostima njihova posla, iznosio između 14
i 18 mjeseci za godinu dana radnog staža.#L#
Rečeno je to na današnjoj konferenciji za novinare održanoj povodom
Svjetskog dana pomorstva (27. rujna), na kojoj je ministar
pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek kazao kako se pomorstvu i
srodnim djelatnostima ne posvećuje dovoljno pažnje. Naglašava da
je, iako se to još uvijek dovoljno ne prihvaća, Hrvatska izrazito
pomorski usmjerena zemlja, a brodarstvo i pomorci još uvijek nemaju
pravu poziciju u strategiji gospodarstva Republike Hrvatske. Stoga
je i zadaća Ministarstva, prema Tušekovim riječima, pomagati, te
stvarati zakonske, fizičke, a u nekim slučajevima i materijalne
preduvjete, da se pojedini segmenti u pomorstvu što kvalitetnije
obavljaju.
Pomoćnik ministra za pomorstvo Rino Petrić je istaknuo da je
Hrvatska primijenila sve svjetske standarde za izobrazbu pomoraca
i izdavanje svjedodžbi, a time je, među prvima, došla na tzv.
'bijelu listu' međunarodne pomorske organizacije. Valjanost
pomorskih svjedodžbi može se provjeravati i Internetom, a Petrić je
rekao i kako je u Upravi za pomorstvo trenutačno u tijeku
certifikacijski proces, te se do kraja godine očekuje da ta uprava
bude prvo državno tijelo sa certifikatom sustava kvalitete ISO
9001.
Za razliku od pomoraca, hrvatski su brodari, zbog tehničke
ispravnosti brodova, prije dvije godine dospjeli na tzv. 'crnu
listu', kazao je predsjednik Sindikata pomoraca Vladimir Svalina,
koji ističe kako, prema nekim podatcima, 30 posto hrvatske
populacije živi od pomorstva i srodnih djelatnosti.
Glavni pomorski inspektor Mario Babić pripominje da je broj
zaustavljenih hrvatskih brodova veći od drugih, no da je i Hrvatska
uvela nacionalnu 'crnu listu' na kojoj su se našli brodovi, prema
njegovim riječima, 'tajkuna', a vlasnici takvih brodova i njihovi
kapetani su i u Hrvatskoj plaćali kazne zbog njihove
neispravnosti.
U ime Lučkih uprava, ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Vlaho
Đurković rekao je kako je, što se tiče privatizacije, svaka luka
specifična za sebe, a istaknuo je i da Hrvatska uz tranzitni promet
robe, ima velike šanse u putničkom prometu, primjerice u 'kružnim
putovanjima' i slično.
(Hina) ggr db