FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS:RESTRUKTURIRANJE MORSKIH LUKA I ORGANIZIRANJE PLAVE AUTOCESTE

ZAGREB, 19. rujna (Hina)- Reorganiziranje i restrukturiranje morskih luka, te organiziranje 'plave autoceste' uzduž Jadrana, samo su neki od prijedloga iz projekta strategije razvitka 'Hrvatska u 21 stoljeću', u njenom dijelu koji se odnosi na pomorstvo.
ZAGREB, 19. rujna (Hina)- Reorganiziranje i restrukturiranje morskih luka, te organiziranje 'plave autoceste' uzduž Jadrana, samo su neki od prijedloga iz projekta strategije razvitka 'Hrvatska u 21 stoljeću', u njenom dijelu koji se odnosi na pomorstvo.#L# Morske luke ključni su podsustav prometnog i pomorskog sustava, a lučka područja i koncesije trebalo bi odrediti i dodijeliti isključivo na gospodarskim principima. U strategiji se tako predlaže podjela luka na putničke i teretne; putničke bi bile Rijeka, Zadar, Split i Dubrovnik, dok bi teretne luke u Hrvatskoj bile isključivo Rijeka i Ploče. Morsko brodarstvo treba sagledavati i u putničkom i u teretnom dijelu, a ukazuje se i na potrebu povezivanja pojedinih luka, te stvaranje pogodnosti za razvoj brodara kružnih putovanja na Jadranu. Organiziranjem 'plave autoceste' duž Jadrana, koja bi bila transverzalna prometnica, moglo bi se, bez posebnih ulaganja i u kratkom vremenskom roku, povezati i oživiti obalna mjesta, otoke te sve gospodarske djelatnosti uz more, preko brodara, turizma i ribarstva. Time bi se, na neki način 'preskočila' vremenska barijera do izgradnje suvremene autoceste, odnosno Jadranske željeznice, što je inače i jedan od prometnih prioriteta Hrvatske, za koji je potrebno duže vrijeme i kapitalne investicije. Stručnjaci koji su izradili područnu strategiju za pomorstvo, na čelu s dr. Blankom Kesić, napominju i potrebu za revitaliziranjem linijskog brodarstva u funkciji razvoja hrvatske prekomorske vanjskotrgovinske razmjene, uz daljnje pogodnosti razvoja tankerskog i slobodnog brodarstva. Sadašnje stanje u kojem se nalazi hrvatsko pomorstvo u strategiji je ocijenjeno nezadovoljavajućim, uz isticanje kako je posljednje desetljeće obilježeno stagnacijom i opadanjem svih gospodarskih aktivnosti vezanih uz i za more. Takav opadajući trend predstavlja, mišljenja su autori strategije, ne samo gubitak za nacionalno gospodarstvo već i upozoravajuće zaostajanje za svjetskim događanjima u pomorstvu i prometu. Gospodarska strategija Hrvatske u pomorstvu svoj osnovni cilj mora zacrtati na njegovu razvijanju uzduž šest tisuća kilometara obale i na tisuću otoka, a temelj razvitka pomorskog sustava je osmišljena pomorska politika određena odgovarajućim zakonima. U strategiji se predlaže i donošenje zakona o pomorskom dobru, te temeljna izmjena i dopuna zakona o morskim lukama, dok se predlaže i integracija pomorski sustav u jedinstvenu gospodarsku cjelinu primjenom tehnologija digitalne ekonomije. Upravo polazna točka za definiranjem ciljeva i mjera kod donošenja odgovarajuće pomorske politike su razrađena i konzistentna zakonska rješenja, koja, s jedne strane otvaraju mogućnosti vrednovanja mora i priobalja, a s druge strane osiguravaju zaštitu i sigurnost tog prirodnog fenomena i gospodarskog resursa Hrvatske. (Hina) ggr db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙