BJELOLASICA, 18. rujna (Hina)- Na Šestom hrvatskom simpoziju o invalidima, koji se održava na Bjelolasici, osnovana je radna skupina na čelu s predsjednikom Saveza organizacija invalida Hrvatske dr. Zorislavom Bobušem koja će Vladi i
Ministarstvu prosvjete predložiti model reforme po kojem će invalidne osobe moći pohađati redovne škole i birati zanimanja za koja imaju psihofizičke mogućnosti.
BJELOLASICA, 18. rujna (Hina)- Na Šestom hrvatskom simpoziju o
invalidima, koji se održava na Bjelolasici, osnovana je radna
skupina na čelu s predsjednikom Saveza organizacija invalida
Hrvatske dr. Zorislavom Bobušem koja će Vladi i Ministarstvu
prosvjete predložiti model reforme po kojem će invalidne osobe moći
pohađati redovne škole i birati zanimanja za koja imaju
psihofizičke mogućnosti.#L#
Kako je rekao Bobuš, preduvjet je da škole budu tako građene da su
pristupačne djeci s teškoćama u kretanju te da nastavnički kadar
bude educiran za pomoć djeci s teškoćama u razvoju.
Skupu su bila nazočna izaslanstva iz Mađarske, Slovačke,
Slovenije, BiH, Albanije i Italije, koja je, kako je rečeno, u toj
problematici najnaprednija. Predstavnik talijanskog izaslanstva
Carlo Calvani pojasnio je da se uključenje djece s posebnim
potrebama u redovito školovanje u Italiji počelo provoditi još
1971., a da od 1987. redovnu nastavu pohađaju svi koji, unatoč
invaliditetu, mogu savladati redovni program.
Kako je izjavio, za to je potrebno stalno obrazovati nastavnike, a u
Italiji na 1,3 učenika s teškoćama dolazi jedna osoba educirana za
pomoć. Novac i trud uložen u edukaciju i pomoć invalidnoj djeci
vraća se njihovom integracijom u normalne strukture društva jer su
zato na kraju obrazovanja osposobljeni, rekao je gost iz Italije.
Edukacija nastavničkog kadra traje u Italiji dodatne dvije
godine.
(Hina) vh vkn