FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VOŽNJOM KONJSKIM TRAMVAJEM SVEČANO OBILJEŽENO 110 GODINA ZET-A

ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Vožnjom u replici prvog konjskog tramvaja iz 1891. od Trga bana Jelačića do Tehničkog muzeja danas su gradski čelnici i rukovoditelji ZET-a svečano obilježili 110. obljetnicu Zagrebačkog električnog tramvaja.
ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Vožnjom u replici prvog konjskog tramvaja iz 1891. od Trga bana Jelačića do Tehničkog muzeja danas su gradski čelnici i rukovoditelji ZET-a svečano obilježili 110. obljetnicu Zagrebačkog električnog tramvaja. #L# Direktor ZET-a Julijus Pevalek podsjetio je kako je prvi konjski tramvaj već u prvoj redovitoj vožnji kojom je spojen Kvaternikov trg i Savska cesta prije 110 godina prevezao 20.000 Zagrepčana ili gotovo polovicu stanovništva. Tadašnji vozni park je raspolagao sa 16 kola (deset zatvorenih i šest otvorenih- ljetnih), a svaka kola je vukao po jedan konj prevaljujući dnevno između 26 i 28 kilometra pri brzini od 7,5 kilometara na sat. Takav, konjski tramvaj zadržao se sve do 1911. kada je zamijenjen električnim. Snagu i uvježbanost tadašnjih konja za vuču danas je opravdao konj Sokol koji je tramvajska kola s 25 putnika bez problema od Trga bana Jelačića dovezao do Tehničkog muzeja, nekadašnjeg spremišta tramvajskih kola. Predsjednik Gradske skupštine Velimir Srića izrazio je posebno zadovoljstvo vožnjom u konjskom tramvaju zahvalivši ponajprije Sokolu i njegovom kočijašu, gospodinu Raniloviću, te poželio ZET-u da sa svakom obljetnicom slijedi i najnovije tehnologije u javnom prijevozu. "Onaj tko ne cijeni tradiciju na zna planirati ni nove projekte", kazao je gradonačelnik Milan Bandić te najavio da će u iduća dva mjeseca gradska vlast nastojati zatvoriti financijsku konstrukciju za nabavku 70 novih tramvaja u vrijednosti od 300 milijuna njemačkih maraka. Tako neće biti potrebno ponovno uvoditi natpis "Popunjeno" u ZET- ova vozila kao što je to bilo slučaj prije stotinu godina, komentirali su okupljeni građani. Proslavu 110. obljetnice prvog organiziranog javnog prijevoza i prvog tramvaja (od kojih su neki primjerci sačuvani u Tehničkom muzeju) uveličali su i ZET-ove kolege iz riječkog "Autotroleja". Prvi tramvaj u Hrvatskoj dobio je Osijek 1884., pa Zagreb 1890., zatim Rijeka 1899., Opatija 1903., Pula (oko 1905.) te Dubrovnik i Velika Gorica 1910. Do današnjih dana tramvajski prijevoz zadržan je jedino u Zagrebu i Osijeku. (Hina) bdj mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙