ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Talijanske tvrtke Calzedonia već je počela gradnju tvornice muških čarapa u Čakovcu, u koju u tri faze planira ukupno uložiti 50 milijuna eura, a to je prva prava greenfield investicija u proizvodnju u
Hrvatskoj, izjavio je danas ministar gospodarstva Goranko Fižulić.
ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Talijanske tvrtke Calzedonia već je
počela gradnju tvornice muških čarapa u Čakovcu, u koju u tri faze
planira ukupno uložiti 50 milijuna eura, a to je prva prava
greenfield investicija u proizvodnju u Hrvatskoj, izjavio je danas
ministar gospodarstva Goranko Fižulić. #L#
U prvoj fazi, u gradnju tvornice koja bi trebala početi raditi na
proljeće iduće godine, uložit će se 15 milijuna eura. U novoj
tvornici posao bi našlo 250 ljudi, proizvodnja od 23 milijuna pari
muških čarapa godišnje namijenjena je isključivo izvozu, a
planirani je prihod od 16 milijuna eura, izvijestio je direktor
Calzedonie za istočnu Europu Dubravko Hoić predstavljajući u
Ministarstvu gospodarstva planove tvrtke "Calzedonia - Tubla
d.o.o.".
Druga i treća faza investicije ovise o stabilnosti općih i
gospodarskih uvjeta u Hrvatskoj, stanju europskog i svjetskog
tržišta. Druga je faza predviđena za 2003. godinu i identična je
prvoj, dok bi treća počela 2006. i značila bi proizvodnju pređe za
čarparsku industriju i bojanje pređe. Realizacija sve tri faze
značila bi otvarnje ukupno 700 novih radnih mjesta.
Prednosti Hrvatske su kvalitetna radna snaga, fleksibilnost i
kvaliteta proizvoda, ističe Hoić. Talijanska se Calzedonia, naime,
na investiciju u Hrvatskoj odlučila nakon svojih pozitivnih
iskustava sa tvrtkom Com Prom d.o.o u Varaždinu, koja je osnovana
1995. Od početnih 20 radnika u toj tvrtki taj je broj narastao na
138, s prosječnom plaćom 2.160 kuna. To je i više od prosjeka u
tekstilnoj industriji, kaže Hoić, dodajući da su prosječne plaće u
talijanskoj proizvodnoj tvornici oko 1.100 njemačkih maraka.
Talijanska se tvrtka na investiciju u Hrvatskoj odlučila i zbog
carinskih i poreznih povlastica iz Zakona o poticanju ulaganja,
istaknuo je Fižulić. Nada se da je primjer talijanske tvrtke dobar
znak i za druge strane investitore, te je najavio da će idući tjedan
biti predstavljena još jedna značajna greenfield investicija
(ulaganja u nove proizvodne kapacitete).
Fižulić se nada da će nova tvornica potaći i revitalizaciju MTČ-a,
možda i drugih tekstilnih tvrtki, npr. sinjske Dalmatinke.
Hoić ističe da je proizvodni asortiman nove tvrtke i sva njena
proizvodnja namijenjena izvozu. Calzedonia je, naime, prošle
godine prodala 23 milijuna pari muških čarapa, a njena je
proizvodnja oko 8 milijuna pa ostatak kupuje od drugih proizvođača.
S novom tvornicom talijanska bi tvrtka zadovoljila svoje potrebe za
čarapama koje prodaje isključivo u svojim dućanima.
Kako prodaje i dječje čarape na tom je području već i započela
suradnju sa čakovečkim MTČ-om, a postoji mogućnost plasmana 500 do
700 tisuća pari dječjih čarapa. Uz to, Hoić ne isključuje mogućnost
suradnje ni s drugim hrvatskim tvrtkama, pa ni sinjskom
Dalmatinkom. U slučaju da u Hrvatskoj nađemo proizvođača pređe
moguće je da kupujemo od njega, kazao je, dodajući da je i u
izgradnji nove tvornice prednost data hrvatskim izvođačima.
Hoić je pohvalio i dobru suradnju s čelnicima Međimurske županije i
grada Čakovca, ističući da su već dobivene sve potrebne dozvole, a
krajem ovog ili početkom idućeg tjedna bit će riješeno i pitanje
građevinske dozvole za novu tvornicu. Potvrdili su to i župan
međimurski Branko Levačić i gradonačelnik Čakovca Branko Šalomon,
koji poseban značaj investicije vide u novom zapošljavanju.
Talijanska tvrtka Calzedonia osnovana je 1987. godine i tada je
ostvarila ukupni prihod od 2,5 milijardi lira, dok je za ovu godinu
planiran prihod od 400 milijardi lira. Tvrtka ima vlastite
proizvodne pogone u Italiji, Sri Lanki, Bugarskoj, a u Hrvatskoj su
to varaždinski Com Prom i sada čakovečka Tubla. Ima i vlastitu
trgovačku mrežu u Italiji i inozemstvu sa ukupno 1.197 prodajnih
mjesta (dućani Calzedonia i Intimissimi).
(Hina) bn ds