ZAGREB, 3. rujna (Hina) - Povećani interes turista za Hrvatsku ove godine vidljiv je i po brojnim upitima koji svakodnevno iz inozemstva i zemlje putem e-maila, telefona ili faxa pristižu u Glavni ured Hrvatske turističke zajednice
(HTZ), a najčešći su oni vezani uz informacije o destinacijama, smještaju, načinu putovanja te o marinama.
ZAGREB, 3. rujna (Hina) - Povećani interes turista za Hrvatsku ove
godine vidljiv je i po brojnim upitima koji svakodnevno iz
inozemstva i zemlje putem e-maila, telefona ili faxa pristižu u
Glavni ured Hrvatske turističke zajednice (HTZ), a najčešći su oni
vezani uz informacije o destinacijama, smještaju, načinu putovanja
te o marinama.#L#
Upiti o Hrvatskoj u HTZ stižu tijekom cijele godine, a kako se
doznaje iz Odjela za informativnu djelatnost HTZ-a, intenzitet se
pojačava tijekom ljetnih mjeseci odnosno glavne turističke
sezone.
Ove je godine tako, od lipnja do kraja kolovoza u HTZ dnevno
pristizalo prosječno oko 130 do 150 e-mail i otprilike isto toliko
telefonskih upita. U prvom tjednu kolovoza zabilježen je i najveći
broj e-mailova, čak 2000.
Upite e-mailom najčešće šalju stranci koji žele svoj odmor provesti
u Hrvatskoj, dok domaći informacije više traže telefonskim putem i
nešto manje faxom.
Na upite se svakodnevno odgovara iz Glavnog ureda HTZ-a, kao i iz
ureda županijskih i gradskih turističkih zajednica koje su ove
godine uvele i slobodnu telefonsku liniju za tu namjenu te
dežurstva i tijekom vikenda.
Iako je većina upita informativnog tipa, na kontakt adrese HTZ-a
stigle su i brojne pohvale o ljepoti Hrvatske, čistoći mora i
ljubaznosti ljudi. Uz pohvale stiglo je i, kako kažu u HTZ-u, manji
broj pritužbi gostiju, većinom vezanih uz neugodnosti pri
smještaju u privatnim apartmanima te nedostatak tople vode i
pokrivača u pojedinim hotelima. Na skupoću i cijene također je bilo
pritužbi, većinom gostiju iz istočne Europe, Poljaka, Čeha,
Slovaka i Mađara.
Od stranaca tijekom cijele godine informacije o Hrvatskoj najčešće
su tražili Nijemci i Česi, dok su primjerice Talijani, drugi po
broju upita, često tražili informacije u zadnji trenutak, prije
polaska na put ili već kada dođu u Hrvatsku. Ove su godine česti
upiti dolazili i iz drugih zemalja - Slovačke, Austrije, Mađarske,
Francuske, Ruske Federacije, Nizozemske, Poljske, Španjolske,
SAD-a. Kao posebno zanimljive iz HTZ-a su izdvojili ovogodišnje
upite iz azijskih zemalja Iraka, Irana, Izraela i Taiwana.
Najčešći upiti, uz općenite informacije i destinacijama u
Hrvatskoj, bili su oni vezani uz ponudu i cijene smještajnih
kapaciteta, te oni o uslugama i cijenama u svim segmentima prometa
pri čemu su se najviše tražile informacije o načinima putovanja,
voznim redovima, stanju na cestama i cijenama benzina.
Slijede upiti o marinama posebno o cijenama vezova i uvjetima
ulaska stranih brodica u hrvatsko more.
Uz to, česti su bili upiti i o cijenama proizvoda i telefoniranja u
Hrvatskoj, uvjetima iznajmljivanja automobila, čamaca i jahti,
carini te bankarskom i poštanskom poslovanju.
O kulturnim događanjima u Hrvatskoj također je bilo dosta upita,
kao i o mogućnostima aktivnog provođenja odmora (ronjenje,
biciklizam, jahanje, penjanje, golf, pecanje i slično).
Također je stiglo i dosta zamolbi za slanje promotivnog materijala,
posebno cjenika i brošura o Hrvatskoj.
Inače, većina informacija koje su tražene mogu se naći na Internet
stranici HTZ-a koja je od ovog ljeta redizajnirana i upotpunjena
novim sadržajima kao i linkovima (vezama) ka drugim hrvatskim
organizacijama, institucijama i poduzećima kojima turizam nije
primarna djelatnost, ali svojim uslugama sudjeluju u turizmu.
Po najnovijim podacima iz HTZ-a, u srpnju je njihovu Internet
stranicu u prosjeku dnevno otvaralo oko 4500 posjetitelja koji su
se prosječno zadržali oko 10 minuta.
(Hina) tam ds