DETROIT, 18. srpnja (Hina/Reuters) - Pad prodaje na američkom tržištu u drugom tromjesečju ove godine za više od 12 posto jedan je od osnovnih razloga 74-postotnog pada neto dobiti najvećeg svjetskog proizvođača automobila General
Motorsa (GM) u odnosu na isto prošlogodišnje tromjesečje.
DETROIT, 18. srpnja (Hina/Reuters) - Pad prodaje na američkom
tržištu u drugom tromjesečju ove godine za više od 12 posto jedan je
od osnovnih razloga 74-postotnog pada neto dobiti najvećeg
svjetskog proizvođača automobila General Motorsa (GM) u odnosu na
isto prošlogodišnje tromjesečje.#L#
GM je u razdoblju od početka travnja do kraja lipnja ove godine
ostvario dobit od 477 milijuna dolara, dok je u ista tri mjeseca
lani dobit iznosila 1,8 milijardi dolara.
Osim slabije prodaje, na pad dobiti GM-a utjecali su i znatni
troškovi u nekoliko njihovih tvrtki-kćeri, primjerice troškovi
restrukturiranja japanskog Isuzu Motorsa. Niti u Europi GM nije
imao uspješno tromjesečje - na tom je tržištu poslovao s gubitkom od
154 milijuna dolara.
Također, treba uzeti u obzir i da je GM od početka ove godine u
Sjevernoj Americi, svom najvećem tržištu, smanjio proizvodne
kapacitete za 13 posto, a to se izravno osjetilo i na prihodima.
Osjetilo se i na tržišnom udjelu GM-a, koji je u SAD-u smanjen sa
27,8 na 27,3 posto.
Pad prihoda GM u drugom ovogodišnjem tromjesečju nije tako
dramatičan kao kod dobiti te je iznosio tek nešto više od pet posto,
i to na 46,1 milijardu dolara.
Međutim, u GM su optimistični glede ostatka godine - najavljuju
lagani porast prodaje u SAD-u u drugoj polovici godine, koji bi
trebao rezultirati prodajom približno 16,8 milijuna vozila. Proda
li GM uistinu toliko vozila, 2001. bi, usprkos svim dosadašnjim
problemima, trebala biti jedna od najboljih godina u poslovnoj
povijesti te kompanije.
(Hina) rub ds