FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DANAŠNJI MUZEJI NISU ONAKVI O KAKVIMA SANJA UMBERTO ECO

BILBAO, 26. lipnja (Hina/AFP) - Talijanski pisac i semiolog Umberto Eco ne osjeća se ugodno u današnjim muzejima kojima na brzinu prolaze horde turista i čeka, i sam ne vjerujući, svoj idealan muzej koji bi bio posvećen samo jednom djelu.
BILBAO, 26. lipnja (Hina/AFP) - Talijanski pisac i semiolog Umberto Eco ne osjeća se ugodno u današnjim muzejima kojima na brzinu prolaze horde turista i čeka, i sam ne vjerujući, svoj idealan muzej koji bi bio posvećen samo jednom djelu. #L# Na konferenciji održanoj u ponedjeljak u Muzeju Guggenheim u Bilbau na temu Muzej trećeg tisućljeća, autor "Imena ruže" izrazio je svoje nezadovoljstvo današnjim muzejima. "Muzeji su nastali kako bi omogućili masama da vide izložena djela u zatvorenom prostoru, ali mi znamo da mase ubijaju muzeje. Muzej postoji za publiku, a publika ga ubija", rekao je on. Umberto Eco je tada osudio ono što se danas smatra "normalnim posjetom" muzeja: "hordu turista koja maratonskim trčanjem prolazi velikim brojem dvorana i zaustavlja se ispred poznatih slika, a da ih ne uspijeva vidjeti kako treba". Žaleći za vremenom kad su muzeji bili "privatni prostori", primijetio je da je današnji javni muzej, "demokratski", postao mjesto namijenjeno "gomilanju umjetničkih predmeta za narod". "Uho ne može podnijeti deset opera istodobno", a ni od oka se ne može tražiti da asimilira sve što je izloženo u muzeju, rekao je on. Muzej "je postao mjesto hodočašća za znatiželjnike koji ne razumiju što vide", dodao je on, ocjenjujući da umjetnost tako gubi smisao i postaje brzi predmet potrošnje. Vanjski izgled postavlja onoliko problema koliko i unutrašnjost, nastavio je on, ocjenjujući da postoji "opasnost da na kraju publiku više privuče zgrada nego izložena djela", a citirao je Muzeje Guggenheim u New Yorku i Bilbau te Louvre u Parizu. Profesor na sveučilištu u Bologni opisao je svoj "idealan muzej, možda utopiju, koji bi dozvolio razumijevanje i uživanje u jednom jedinom djelu". Uzimajući kao primjer "Proljeće" Botticellija, izloženo u Muzeju degli Uffici, jedno od njegovih omiljenih djela, Umberto Eco je opisao postepeno razgledavanje pri kojem bi u prvim dvoranama otkrio poeziju, glazbu, filozofiju, ostale umjetnike iz razdoblja firentinskog slikara te bi konačno došao do središnje dvorane muzeja i mogao razumjeti "Proljeće" okom Firentinca iz 15. stoljeća. (Hina) bnš bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙