OSIJEK, 20. lipnja (Hina) - Grupacija riječnog prometa luka i pristaništa osječke Županijske komore ustrajat će u zahtjevu da se riječne brodare u RH oslobodi plaćanja naknade za građenje i održavanje javnih cesta u cijeni
goriva.
OSIJEK, 20. lipnja (Hina) - Grupacija riječnog prometa luka i
pristaništa osječke Županijske komore ustrajat će u zahtjevu da se
riječne brodare u RH oslobodi plaćanja naknade za građenje i
održavanje javnih cesta u cijeni goriva.#L#
Na zahtjev koji je u tom smislu upućen Ministarstvu pomorstva,
prometa i veza grupacija je dobila negativan odgovor, ali od toga
neće odustati već će ga uputiti saborskome Odboru za pomorstvo,
promet i veze te Ministarstvu gospodarstva, a organizirat će i
sastanak sa saborskim zastupnicima i tražiti njihovo lobiranje,
doznaje se u tajništvu Grupacije.
Ova naknada trenutačno iznosi 0,40 kuna po litri goriva, a
planirano je da od 1. siječnja 2002. godine bude povećana na 1,10
kuna. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o javnim cestama
riječnim brodarima uvedeno je plaćanje ove naknade iako ne koriste
cestovnu infrastrukturu.
Cijena goriva za riječne brodare u Europi se kreće od 0,52 do 0,57
njemačkih maraka po litri, a u Hrvatskoj 1,40 marake po litri. Za
razliku od željezničkih i zračnih prijevoznika brodari ne primaju
nikakve državne dotacije, pa stoga smatraju da su u neravnopravnom
položaju prema ostalim granama prometa, ističe predsjednik
grupacije i direktor osječke luke "Tranzit" Jozo Kopilaš.
Samo je "Dunavski Lloyd" dd, u prošloj godini na utrošenih 849.489
litara dizel goriva platio 339.775 kuna za financiranje i građenje
javnih cesta. S obzirom da nisu oslobođeni ni plaćanja posebnog
poreza na naftne derivate riječni brodari od Vlade RH traže
ukidanje spomenute naknade te ukidanje ili smanjivanje posebnog
poreza, budući da u ovakvim okolnostima ne mogu biti konkurentni
stranim brodarima, čime se dovodi u pitanje njihovo poslovanje.
U osječkoj Županijskoj komori ocjenjuju kako riječni promet ne
postiže rezultate u skladu s mogućnostima, iako je jedan od
najjeftinijih i ekološki najčistijih oblika prijevoza, što
potkrepljuju podacima da je u 1999. godini riječni promet u ukupnom
prijevozu u RH bio zastupljen sa svega 1 posto, a prošle godine s 2
posto.
(Hina) ivuč ds