FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: TRAŽI SE OSLOBAĐANJE PLAĆANJA NAKNADA ZA RIJEČNE BRODARE

OSIJEK, 20. lipnja (Hina) - Grupacija riječnog prometa luka i pristaništa osječke Županijske komore ustrajat će u zahtjevu da se riječne brodare u RH oslobodi plaćanja naknade za građenje i održavanje javnih cesta u cijeni goriva.
OSIJEK, 20. lipnja (Hina) - Grupacija riječnog prometa luka i pristaništa osječke Županijske komore ustrajat će u zahtjevu da se riječne brodare u RH oslobodi plaćanja naknade za građenje i održavanje javnih cesta u cijeni goriva.#L# Na zahtjev koji je u tom smislu upućen Ministarstvu pomorstva, prometa i veza grupacija je dobila negativan odgovor, ali od toga neće odustati već će ga uputiti saborskome Odboru za pomorstvo, promet i veze te Ministarstvu gospodarstva, a organizirat će i sastanak sa saborskim zastupnicima i tražiti njihovo lobiranje, doznaje se u tajništvu Grupacije. Ova naknada trenutačno iznosi 0,40 kuna po litri goriva, a planirano je da od 1. siječnja 2002. godine bude povećana na 1,10 kuna. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o javnim cestama riječnim brodarima uvedeno je plaćanje ove naknade iako ne koriste cestovnu infrastrukturu. Cijena goriva za riječne brodare u Europi se kreće od 0,52 do 0,57 njemačkih maraka po litri, a u Hrvatskoj 1,40 marake po litri. Za razliku od željezničkih i zračnih prijevoznika brodari ne primaju nikakve državne dotacije, pa stoga smatraju da su u neravnopravnom položaju prema ostalim granama prometa, ističe predsjednik grupacije i direktor osječke luke "Tranzit" Jozo Kopilaš. Samo je "Dunavski Lloyd" dd, u prošloj godini na utrošenih 849.489 litara dizel goriva platio 339.775 kuna za financiranje i građenje javnih cesta. S obzirom da nisu oslobođeni ni plaćanja posebnog poreza na naftne derivate riječni brodari od Vlade RH traže ukidanje spomenute naknade te ukidanje ili smanjivanje posebnog poreza, budući da u ovakvim okolnostima ne mogu biti konkurentni stranim brodarima, čime se dovodi u pitanje njihovo poslovanje. U osječkoj Županijskoj komori ocjenjuju kako riječni promet ne postiže rezultate u skladu s mogućnostima, iako je jedan od najjeftinijih i ekološki najčistijih oblika prijevoza, što potkrepljuju podacima da je u 1999. godini riječni promet u ukupnom prijevozu u RH bio zastupljen sa svega 1 posto, a prošle godine s 2 posto. (Hina) ivuč ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙