FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

STRUČNA RASPRAVA O RAZVOJU OBRAZOVANJA I ZNANOSTI U HRVATSKOJ

ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Od devedesetih izvršna vlast u Hrvatskoj nije prepoznala značenje obrazovanja i znanosti, rekao je Gvozden Flego iz saborskoga Odbora za prosvjetu i kulturu, na stručnoj raspravi "Reforma odgojno-obrazovnog sustava: Jesmo li spremni na partnerstvo s Europom?".
ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Od devedesetih izvršna vlast u Hrvatskoj nije prepoznala značenje obrazovanja i znanosti, rekao je Gvozden Flego iz saborskoga Odbora za prosvjetu i kulturu, na stručnoj raspravi "Reforma odgojno-obrazovnog sustava: Jesmo li spremni na partnerstvo s Europom?".#L# Stručna rasprava održala se danas u Europskom domu u okviru projekta Europski identitet Hrvatske u organizaciji Europskoga pokreta Hrvatske. Vlast u Hrvatskoj organizira se po stranačkom načelu, tako da su podobni tamo gdje bi trebali biti sposobni, rekao je Flego, dodavši da time država od sebe "odbacuje pamet i znanje i okreće ih protiv sebe i politike koju vodi". Napomenuvši da znanost i znanstvenici u Hrvatskoj imaju loš društveni i socijalni status, Flego je rekao da je europski prosjek izdvajanja za znanstvena istraživanja oko dva posto, najrazvijenije zemlje izdvajaju oko 3 posto, dok Hrvatska izdvaja samo 0,23 posto iz proračuna. U integracijama u nove sustave Hrvatska će morati vagati između nacionalne kulture i interesa Europe, rekao je pomoćnik ministra znanosti i tehnologije Darko Polšek, napomenuvši kako će u tom procesu Hrvatska uvijek biti kao "kornjača koja hvata zeca". Po njegovim riječima, minimalni plan za priključenje Europi je autonomija sveučilišta i procjena kvalitete studiranja. Kao važnu pretpostavku za rješavanje pitanja reforme školstva, pomoćnik ministra prosvjete i športa Ivan Vavra smatra uspostavu šireg stručnog dijaloga, koji je "dosad često izostajao". Razloge za nedostatak otvorenih diskusija, predsjednica Nacionalnog vijeća za visoku naobrazbu Jasna Helena Mencer pronalazi u "otporu prema promjenama u našoj sredini". Hrvatski obrazovni sustav sadržajno je i stukturalno neusklađen s Europom, ocijenio je Nikola Pastuović iz vladine Radne grupe za izradu strategije razvoja obrazovanja. Po njegovim riječima, obrazovanje i znanost glavni su resursi razvoja svake zemlje, a Hrvatska se tek treba pitati jesu li to i njezine vrijednosti i nacionalni prioritet. Iznijevši usporedne podatke o ulaganju u školstvo u Europi, Vedrana Spajić Vrkaš iz Europskog pokreta Hrvatska naglasila je da "najviše zabrinjava što se u Hrvatskoj malo izdvaja za znanstvena istraživanja", zbog čega je, kao i u ostalim tranzicijskim zemljama, primijetno osjetno smanjenje broja istraživača. (Hina) ag mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙