FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

(PRE)OPTEREĆENOST UČENIKA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA

ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Preopterećenost učenika "bolest" je hrvatskoga školstva koja se može ublažiti jedino znanstvenim utemeljivanjem obrazovno-odgojnoga procesa na svim razinama - od osnovnoga školstva preko srednjeg do visokog obrazovanja, istaknuo je Josip Markovac, profesor pedagogije zagrebačkoga Filozofskog fakulteta u raspravi "(Pre)opterećenost učenika osnovnih i srednjih škola", održanoj danas u Hrvatskome učiteljskom domu u Zagrebu.
ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Preopterećenost učenika "bolest" je hrvatskoga školstva koja se može ublažiti jedino znanstvenim utemeljivanjem obrazovno-odgojnoga procesa na svim razinama - od osnovnoga školstva preko srednjeg do visokog obrazovanja, istaknuo je Josip Markovac, profesor pedagogije zagrebačkoga Filozofskog fakulteta u raspravi "(Pre)opterećenost učenika osnovnih i srednjih škola", održanoj danas u Hrvatskome učiteljskom domu u Zagrebu.#L# Raspravu je organizirao Hrvatski pedagoško-književni zbor (HPKZ) sa svrhom sagledavanja toga aktualnog pedagoškog i općeg društvenog problema, a u cilju utvrđivanja uzroka, posljedica i mogućnosti uklanjanja preopterećenosti učenika. U raspravi je sudjelovalo tridesetak stručnjaka iz odgojno- prosvjetnih ustanova, fakulteta, Zavoda za školstvo i Ministarstva prosvjete i športa. Sa stajalištima iznesenim u raspravi bit će upoznato i Prosvjetno vijeće radi donošenja odgovarajućih mjera i uputa za rasterećenje učenika, napomenuo je predsjednik HPKZ-a Hrvoje Vrgoč. U zaključku uvodnoga izlaganja Vrgoč je istaknuo da škole, kao i cijeli odgojno-obrazovni sustav u Hrvatskoj, idu putem značajnih promjena i preobražaja. Vrgoč smatra da će jedan od rezultata tih preobražaja biti i uklanjanje preopterećnosti učenika zašto je pak potrebno ostvariti usku suradnju i koordinaciju škole i obitelji učenika. Rasprava je pokazala i ključne točke koje su, po mišljenju stručnjaka, uzrok propterećenosti učenika. Ante Bežen, profesor na Učiteljskoj akademiji, istaknuo je da su nastavnici, po završetku fakulteta, nedovoljno osposobljeni za nastavu. Potrkrijepio je to podatkom da hrvatski studenti imaju samo oko pet posto stručnih predmeta u tijeku studija dok je europski standard između 25 i 30 posto. Njegov kolega Zvonimir Koraj misli da bi se taj problem mogao riješiti reformom školskoga sustava, odnosno preprogramiranjem na devetogodišnji sustav osnovnoga školstva. Sonja Jirasek iz zagrebačke Osnovne škole Tituša Brezovačkog upozorila je da treba voditi računa o europskome radnom vremenu roditelja zbog čega je nužno uvesti samo jednu školsku smjenu. Osim toga, kao nedostatak istaknula je nepostojanje konsenzusa oko potrebnoga gradiva i njegove selekcije, tj. oko toga, kako je rekla, što dijete mora "donijeti" iz nižih razreda osnovne škole u više pa nadalje. Za Vladimira Novaka iz Zavoda za unapređivanje školstva izrazito je važno tko izvodi nastavu te predlaže da se pravilnikom utvrde jasni i ozbiljni kriteriji tko može biti nastavnik u osnovnim i srednjim školama. U raspravi je istaknuto i da nisu određeni ciljevi obrazovanja te da postojeći način ispitivanja i ocjenjivanja nije stimulativan za učenike i ne unapređuje obrazovno-odgojni proces. (Hina) ip mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙