FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: DOPUNE ZAKONA O TRGOVINI I PROPISI UREĐUJU RAZVOJ TRGOVINE

ZAGREB, 25. svibnja (Hina) - Za gradnja novih supermarketa i razvoj već postojećih vrlo važni uvjeti uskoro bi trebali postati prostorni planovi gradova i općina, te utjecaj takvih objekata na prometnu infrastrukturu i zaštitu okoliša.
ZAGREB, 25. svibnja (Hina) - Za gradnja novih supermarketa i razvoj već postojećih vrlo važni uvjeti uskoro bi trebali postati prostorni planovi gradova i općina, te utjecaj takvih objekata na prometnu infrastrukturu i zaštitu okoliša. #L# Hrvatska je Vlada, naime, jučer u hitnu saborsku proceduru uputila prijedlog dopuna Zakona o trgovini koje bi joj omogućile da propiše posebne uvjete za obavljanje trgovine na malo u određenim vrstama prodavaonica. Vladi bi se omogućilo donošenje propisa za uređenje budućeg razvoja trgovine, bez pogodovanja bilo kojem vidu trgovine, objasnio je ministar gospodarstva Goranko Fižulić. U trgovini, koja čini 10,4 posto hrvatskog bruto domaćeg proizvoda, sve više je prodavaonica velike površine, supermarketa i hipermarketa. Tako su uz supermarkete nekih domaćih trgovačkih kuća, kao npr. Konzuma, ili Getroa, prisutni i inozemni lanci kao što su Mercantone, Billa i sl., a svoj dolazak na hrvatsko tržište najavljuju i austrijski Metro, slovenski Mercator. I dok trgovina u takvim centrima ima svoje prednosti u mogućnosti kupnje većine kućanstvu potrebnih proizvoda na jednom mjestu i uglavnom po nešto nižim cijenama, nosi sa sobom i niz problema. Trgovački su lanci uglavnom smješteni na prilazima velikim mjestima i gradovima, a njihova neplanska gradnja dovela je i dovodi do zagušenja prometnica na prilazima gradovima. Osim toga, njihov razvoj rezultira i ubrzanim propadanjem malih trgovaca, a time se dovodi u pitanje i mogućnost opskrbe stanovništva koje nema vlastiti automobil, posebice starijih i invalida. Sve je to nagnalo europske zemlje da u zadnjih dvadesetak godina uvedu neki vid kontrole izgradnje velikih supermarketa i hipermarketa, a uglavnom to čine propisima o prostornom uređenju i zaštiti okoliša. Takva se potreba nametnula i Hrvatskoj, pa se predloženim dopunama želi omogućiti ulazak novih velikih trgovačkih lanaca i razvoj postojećih, ali uz pomno prostorno planiranje takvih centara, te procjenu utjecaja na prometnu infrastrukturu i zaštitu okoliša, odnosno zagađivanje. Po riječima ministra Fižulića, to znači da će se kod izdavanja lokacijske dozvole za takve trgovine, bez pogodnosti, voditi računa da li o tome postoji odluka nadležnog lokalnog tijela i da li je ta gradnja usklađena s detaljnim prostornim planom. Takav bi propis Vlada trebala donijeti u roku mjesec dana od donošenja dopuna Zakona o trgovini. Sam bi prijedlog pak prije toga trebali usuglasiti ministri nadležni za trgovinu i za zaštitu okoliša. Vlada dopunama Zakona namjerava pomoći i općinama i gradovima da što prije donesu propise o radnom vremenu trgovina na malo. Te su propise gradovi i općine već trebali donijeti, ali je svega 60 posto njih i ispunilo tu zakonsku obvezu. Ministarstvo gospodarstva procjenjuje da dio općina taj propis nije donijelo zbog nedovoljne stručnosti zaposlenih u općini. Stoga dopunama Zakona predviđa da ministar nadležan za trgovinu donese kriterije kojima bi se općinama pomoglo u donošenju propisa o radnom vremenu prodavaonica i drugih oblika trgovine na malo. Trgovinom na malo u Hrvatskoj se bavi 24 tisuće trgovačkih društava, te isti toliki broj obrtnika, a u njoj je i više od 177.000 zaposlenih. Prosječan godišnji promet po prodavaonici je 3,9 milijuna kuna, od čega u trgovačkim društvima 6,2 milijuna, a u prodavaonicama koje drže obrtnici 658 tisuća kuna. Prosječan broj stanovnika po jednoj prodavaonici je 112. (Hina) mku ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙