FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKA PRISTUPILA BOLONJSKOM PROCESU NA KONFERENCIJI U PRAGU

PRAG/ZAGREB, 18. svibnja (Hina) - Republika Hrvatska pristupila je danas, na ministarskoj konferenciji u Pragu, Bolonjskoj deklaraciji - procesu harmonizacije visokoga školstva u Europi.
PRAG/ZAGREB, 18. svibnja (Hina) - Republika Hrvatska pristupila je danas, na ministarskoj konferenciji u Pragu, Bolonjskoj deklaraciji - procesu harmonizacije visokoga školstva u Europi.#L# Za ministra znanosti i tehnologije Hrvoja Kraljevića taj je događaj osobito važan za Hrvatsku, a "zgodno" se poklopio i sa Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) s Europskom unijom (EU), koji je parafiran u Bruxellesu 14. svibnja ove godine. U telefonskoj izjavi Hini iz Praga ministar Kraljević je istaknuo da je pristup bolonjskom procesu važno i za opći napredak Hrvatske zbog važnosti koju Europa daje harmonizaciji visokoga školstva. Kraljević smatra da je time uspješno završen i proces koji je prethodio samomu pristupu Bolonjskoj deklaraciji. Tijekom procesa aplikacije Hrvatska je, naime, podsjetio je Kraljević, izrazila veliku spremnost i volju za sudjelovanje u procesu primjene i prihvaćanja načela bolonjskoga procesa u hrvatskome visokom školstvu. Ministar znanosti sa zadovoljstvom ističe da je Europa neupitno prepoznala tu spremnost, o čemu svjedoči i današnji službeni pristup Hrvatske Bolonjskoj deklaraciji. Jedno od osnovnih načela Bolonjske deklaracije jest pokretljivost nastavnika i studenata, tj. fleksibilnost visokoga školstva. S tim u vezi, ministar Kraljević ističe da je transformacija sveučilišta u organizacijskome smislu prvi pomak koji Hrvatska treba učiniti. Jer, dodaje, sadašnja organizacija hrvatskih sveučilišta ne omogućava potrebnu pokretljivost visokoga školstva budući da su fakulteti, a ne sveučilišta još pravne osobe. Osim toga, napominje Kraljević, prema Bolonjskoj deklaraciji student je taj koji bira curriculum, što se odnosi i na izbor stručnih ili sveučilišnih studija pa će u Hrvatskoj i taj odnos trebati uskladiti s bolonjskim procesom. Pomoćnik ministra znanosti i tehnologije za visoko školstvo Darko Polšek naglašava pak važnost individualnoga pristupa koji su iskazali europski ministri na praškoj konferenciji. Objašnjava da je taj pristup očit u ministarskoj izjavi kojom podupiru pristup Hrvatske Bolonjskoj deklaraciji. Osim Hrvatske, dodaje Polšek, na istim su načelima bolonjskom procesu danas pristupili i Cipar i Turska, tako da su sada čak 32 zemlje članice. Na konferenciji europskih ministara znanosti, obrazovanja i športa, što se održava u Pragu 18. i 19. svibnja, sudjeluju i rektori europskih sveučilišta te 30-ak europskih stručnjaka za visoko školstvo. Tako u radu konferencije sudjeluje i predsjednica Rektorskoga zbora hrvatskih sveučilišta Gordana Kralik te rektor Sveučilišta u Zagrebu Branko Jeren, koji je na konferenciji kao stručnjak. Bolonjska deklaracija zajednički je dokument koji je 29 europskih ministara potpisalo 19. lipnja 1999. Tom se deklaracijom do 2010. želi postići da europsko visoko obrazovanje bude sustav s prepoznatljivim i usporedivim akademskim stupnjevima, što će se ostvariti i uvođenjem europskoga bodovnog sustava (ECTS) kao prikladnoga sredstva u promicanju najšire razmjene studenata. (Hina) ip mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙