ZAGREB, 11. svibnja (Hina) - Brodarski institut Zagreb i riječko Brodogradilište "Viktor Lenac" potpisali su danas u Zagrebu Sporazum o poslovnoj suradnji čiji je cilj zajednički nastup na tržištu znanja, usluga i proizvodnje na
području brodograđevne industrije.
ZAGREB, 11. svibnja (Hina) - Brodarski institut Zagreb i riječko
Brodogradilište "Viktor Lenac" potpisali su danas u Zagrebu
Sporazum o poslovnoj suradnji čiji je cilj zajednički nastup na
tržištu znanja, usluga i proizvodnje na području brodograđevne
industrije.#L#
Taj poslovni sporazum između ostalog obuhvaća razvoj,
projektiranje i proizvodnju različitih vrsta brodova, posebno
brzih brodova i jahti, ratnih brodova različitih namjena,
specijalnih plovnih objekata, te off shore objekata i remonta.
Kroz takav sporazum otvara se prilika za korištenjem posebnih
znanja Instituta, a time se i stvara perspektiva mladim ljudima da
rade na visokosofisticiranim projektima, rekao je nakon
potpisivanja glavni direktor Brodarskog Instituta Nenad Bobanac.
Sadašnja iskorištenost Brodarskog instituta, a s obzirom na
trenutačne potrebe hrvatske brodogradnje, je 20-ak posto. Očekuje
se kako će ugovor s brodogradilištem Viktor Lenac, između ostalog,
omogućiti izlazak hrvatske brodogradnje na nove segmente tržišta -
primjerice izgradnju složenih sofisticiranih jedinica te brzih
brodova, jer upravo u tom segmentu hrvatska brodogradnja može biti
konkurenta, a ne jeftinom radnom snagom.
Predsjednik Uprave Viktora Lenca Damir Vrhovnik se nada kako će
značaj sporazuma prepoznati i ključna ministarstva o kojima ovisi
brodogradnja, te da će Vlada dati podršku Brodarskom institutu u
njegovu budućem razvoju. Vrhovnik je istaknuo kako će u
brodogradilište Viktor Lenac u dvije faze biti investirano
investirati više od 70 milijuna američkih dolara, a uz već kupljeno
brodogradilište Vranjic, "Lenac" je zainteresiran i za akviziciju
brodogradilišta u Kraljevici, te brodogradilišta Specijalnih
objekata u Splitu.
Time bi se "Viktor Lenac" na tržištu formirao kao poslovni sustav
usmjeren na poslove koji obuhvaćaju i remont i izgradnju
najsloženijih specijalnih objekata i brodova. trenutačno se u
"Lencu" grade dva broda specijalnih namjena - remorker, te brod za
polaganje kabela, prvi takve vrste u svijetu, koji se radi po
njemačkoj tehnologiji.
Inače, na svjetskom tržištu brodogradnji postoje velike razlike u
vrijednostima izgradnje brodova, koja pak ovisi o njihovoj
složenosti. Tako primjerice izgradnja tankera iznosi oko 3 dolara
po kilogramu proizvoda, gradnja jahte stoji približno 60 dolara po
kilogramu, dok cijena ratnih brodova po kilogramu iznosi oko 100
dolara.
(Hina) ggr db