ZAGREB, 27. travnja (Hina) - Je li zračni jastuk ili air bag prijatelj ili neprijatelj u velikoj automobilskoj nevolji kakva se dogodi svakog dana, svakog sata, svake minute na našim i svjetskim cestama i ulicama?
ZAGREB, 27. travnja (Hina) - Je li zračni jastuk ili air bag
prijatelj ili neprijatelj u velikoj automobilskoj nevolji kakva se
dogodi svakog dana, svakog sata, svake minute na našim i svjetskim
cestama i ulicama? #L#
Kako radi zračni jastuk? Relativno jednostavno! Sustav se sastoji
od vreće izrađene od višeslojnog kompozitnog platna, plinskog
generatora, kontaktne ploče s inicirajućom kapsulom, upravljačkog
procesora i senzorskog sustava. Senzorski sustav reagira na udar
određene jakosti i tada se "otvaraju" zračni jastuci. "Cijeli
ciklus traje otprilike 150 milisekundi", stoji u napisu D. Ježića
objavljenom u prilogu 'Millenium'.
Veliki neprijatelj ugradnje zračnih jastuka, jedan od predsjednika
'Forda', smatra da zračni jastuk nije bezazleno sigurnosno
sredstvo, njihovo aktiviranje može izazvati ozbiljne povrede.
Tvrdio je da sredstva utrošena u razvoj air baga nisu vrijedna
rezultata. Pojasevi kombinirani sa sigurnosnom kroserijom,
isticao je, pružaju veću zaštitu od zračnog jastuka.
Američki institut za sigurnost je utvrdio da je od 1993. do 1996.
suvozački jastuk usmrtio 21 dijete, zabilježena je i pogibija 18
vozača koji bi preživjeli udes da im se nije "otvorio" jastuk.
Međutim, pobornici ugradnje zračnih jastuka tvrde da se u
kombinaciji sa sigurnosnim pojasevima rizik smanjuje za čak 60
posto!
Usput, prvi učinkoviti zračni jastuk prikazan je u rujnu 1967.
godine na Mercedesovom modelu serije 200. Ispitivanja su pokazala
da se u automobilskim nesrećama smanjuje opasnost od ozljeda glave,
vrata i prsnog koša. Danas se otišlo toliko daleko da se uvode "X"
zračni jastuci koji pružaju primjerenu zaštitu i vratnom dijelu
kralježnice. Prikazan je i koncept vanjskog zračnog jastuka
predviđenog za zaštitu pješaka.
(Hina) ld ld