ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Industrija nafte INA od 1. svibnja započet će prodaju novog dizelskog goriva Eurodizel, proizvedenog po europskim normama, a prvenstveno namijenjenog najmodernijim automobilima sa suvremenim dizelskim
motorima.
ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Industrija nafte INA od 1. svibnja
započet će prodaju novog dizelskog goriva Eurodizel, proizvedenog
po europskim normama, a prvenstveno namijenjenog najmodernijim
automobilima sa suvremenim dizelskim motorima.#L#
INA će vlasnicima automobila sa turbodizelskim agregatima s
visokotlačnim izravnim ubrizgavanjem goriva, kojih u Hrvatskoj ima
oko 50 tisuća, od početka svibnja ponuditi na 57 benzinskih postaja
diljem Hrvatske dizelsko gorivo s manjim postotkom sumpora,
primjerenije za takve automobile, kao i manje štetno za okoliš.
Ubuduće će se tako na Ininim benzinskim crpkama moći kupiti dvije
vrste dizelskog goriva - "diesel" i "eurodiesel", s tim da će
postojeći "eurodiesel" ubuduće nositi samo naziv "diesel", dok će
se nova vrsta dizela na crpkama moći kupiti ispod oznaka
"eurodiesel".
"Stavljanjem u prodaju tog novog proizvoda Ine izbjeći ćemo
argumente kritičara da hrvatska naftna kompanija ima nekvalitetan
dizel, a time i izbijamo iz ruke argumente turističkih zajednica
kako strani turisti izbjegavaju Hrvatsku zbog lošeg goriva". Rekao
je to, između ostalog, predsjednik Uprave Ine Tomislav Dragičević,
na današnjoj svečanosti početka prodaje novog eurodizela, koja je
održana na benzinskoj postaji Ine u Heinzelovoj ulici u Zagrebu.
Dragičević se još i unaprijed ispričao kupcima jer ubuduće, iz
tehničkih razloga, neće na svim pumpama moći kupiti i sve vrste
benzinskog i dizel goriva.
U Ini nisu mogli reći točnu cijenu novog eurodizela, no procjenjuju
kako će to gorivo biti oko 20-tak lipa skuplje od običnog dizela,
koji, kako napominju, po svojim primjenskim karakteristikama,
zadovoljava potrebe svih vozila sa dizelskim motorima. U Ini su
mišljenja da i nema potrebe da svi dizel automobili troše novi
"eurodiesel" jer njegovi učinci na starijim modelima vozila koja
nemaju ugrađene sustave za obradu ispušnih plinova nisu toliko
značajni. Prema njima, bilo bi čak neracionalno da to novo gorivo s
visokom kvalitetom troše svi dizel automobili u Hrvatskoj, kojih je
krajem siječnja u Hrvatskoj bilo ukupno registriranih 230 tisuća.
(Hina) ggr ds