ZAGREB, 18. travnja (Hina) - Ukupna vrijednost turističke potrošnje u Hrvatskoj u prošloj godini, po procjenama Instituta za turizam, iznosila je više od 3,3 milijarde američkih dolara, od čega su inozemni turisti ostvarili 2,5
milijarde dok se domaća turistička potrošnja procjenjuje na 800 milijuna dolara.
ZAGREB, 18. travnja (Hina) - Ukupna vrijednost turističke
potrošnje u Hrvatskoj u prošloj godini, po procjenama Instituta za
turizam, iznosila je više od 3,3 milijarde američkih dolara, od
čega su inozemni turisti ostvarili 2,5 milijarde dok se domaća
turistička potrošnja procjenjuje na 800 milijuna dolara.#L#
Podaci su to koje je na današnjem okruglom stolu "Hrvatski turizam
2000. i prognoza do 2005." iznio direktor Instituta za turizam Ante
Radnić, a na osnovu obavljenih analiza i procjena Instituta.
U Institutu su napravili procjenu turističke potrošnje inozemnih i
domaćih gostiju na osnovu ne samo registiranog nego i tzv. sivog
turističkog prometa (kod rodbine ili prijatelja) uključujući
potrošnju gostiju bez noćenja na jednodnevnim putovanjima.
Radnić je iznio i okvirne procjene Instituta o učinku turizma u
hrvatskom gospodarstvu u 2000. godini. Kada se od ukupne
vrijednosti turističke potrošnje od 3,328 milijarde američkih
dolara oduzme ono što Hrvatska mora uvesti za potrebe turizma
(procjena je oko 837 milijuna dolara) vrijednost bruto domaćeg
proizvoda po osnovi turističke potrošnje iznosi 2,522 milijarde
američkih dolara, što čini 12,5 posto BDP-a (koji se u 2000.
procjenjuje na oko 20 milijardi dolara).
U ostvarivanju takve turističke bilance, a također na osnovi
"najokvirnijih procjena", kako je napomenuo Radnić, hoteli i
restorani sudjeluju sa oko 30 posto, trgovina sa oko 10 posto,
promet i veze sa oko 15 posto, poljoprivreda i prehrambena
industrija sa oko 20 posto, nafni derivati oko 5 posto, a ostalih 20
posto otpada na ostale gospodarske djelatnosti.
Radnić je iznio i procjene o mogućem povećanju turističkog prometa
do 2005. za još dodatnih pet milijuna noćenja i to bez većih
ulaganja, ali uz bolju iskorištenost postojećih smještajnih
kapaciteta, posebno onih u nekomercijalnom sektoru (privatne kuće,
vikendice i slično).
Navedene procjene i podaci mogu pomoći pri drugačijem sagledavanju
i razmišljanju o perspektivama turizma posebno pri izradi
strategije razvoja hrvatskog turizma, dodao je Radnić.
Upravo je to i bio cilj današnjeg okruglog stola održanog u
organizaciji časopisa "Turizam" kojeg zajednički izdaju Institut
za turizam i Hrvatska turistička zajednica (HTZ).
Direktor HTZ-a Niko Bulić kazao je kako će se takvi stručni skupovi
ubuduće organizirati dva puta godišnje, u proljeće kada sezona
počinje, te na jesen kada završava i kada se mogu na osnovu tekućih
rezultata pripremiti za iduću sezonu.
(Hina) tam ds