LJUBLJANA, 11. travnja (Hina) - Promet na trasi desetog europskog prometnog koridora od Salzburga prema Solunu sve je intenzivniji, a prometno opterećenje dostiglo je razinu od prije izbijanja konflikata u jugoistočnoj Europi,
ustvrdio je u razgovoru za dnašnji poslovni list Aerodroma Ljubljana slovenski prometni ministar Jakob Presečnik.
LJUBLJANA, 11. travnja (Hina) - Promet na trasi desetog europskog
prometnog koridora od Salzburga prema Solunu sve je intenzivniji, a
prometno opterećenje dostiglo je razinu od prije izbijanja
konflikata u jugoistočnoj Europi, ustvrdio je u razgovoru za
dnašnji poslovni list Aerodroma Ljubljana slovenski prometni
ministar Jakob Presečnik.#L#
Po njegovim je riječima zato, bez obzira na eventualni utjecaj
krize u Makedoniji, potrebno da sve zemlje koje leže na trasi tog
koridora razmisle o povezivanju prometnih interesa.
"Slovenija je davala prednost petom koridoru (Barcelona-Kijev),
ali se prometno opterećenje na desetom koridoru povećava i uskoro
će biti jednako onom prije nego je došlo do blokada. Zato oba smjera
dobivaju jednaku vrijednost. Zato smo predložili jedinstvenu
tarifnu politiku usluga na željeznici jer sadašnje razlike
odvraćaju prijevoznike. Osim toga, potrebno je pojednostaviti
postupke na granicama, a Europska unija trebala bi se više
uključiti u financiranje tog koridora i osigurati nepovratna
sredstva", ustvrdio je Presečnik, govoreći o nedavnom sastanku
ministara prometa država jugoistočne Europe u Solunu.
Po njegovim je riječima taj prometni pravac zanimljiv za EU jer
povezuje dvije njezine sadašnje članice (Austriju i Grčku) i buduće
članice u regiji. Slovenija bi mnogo dobila na tranzitnom značenju
ukoliko se taj pravac revitalizira, a gospodarska i politička
suradnja se bude revitalizirala, navodi slovenski prometni
ministar.
Govoreći o prometnom povezivanju Slovenije i Hrvatske, Presečnik
je rekao da je to konstanta svih susreta na državnoj razini u
zadnjih deset godina i da se radi na definiranju tri pravca.
"Što se tiče Phyrnske autoceste, dogovorena je granična točka, a
sva tri granična prijelaza imaju status graničnih prijelaza
najviše kategorije u Europskoj uniji, gdje se izvode svi granični
postupci - sigurnosni, inspekcijski i carinski. Za granične
prijelaze Gruškovje i Jelšane osnovana je međudržavna komisija
koja je u određivanju graničnih točaka daleko došla. Idućih ćemo
godina morati sagraditi odgovarajuće cestovne veze. Osim Phyrnske
autoceste vjerojatno ćemo graditi trasu Ilirska Bistrica-Divača.
Za te dvije trase bilo bi najbolje naći adekvatnog koncesionara",
ocijenio je Presečnik. Slovenski proračun zadnjih je godina tanji
što se tiče financiranja gradnje cesta, pa slovenska vlada
razmišlja o financiranju cestogradnje inozemnim kapitalom, preko
davanja koncesija za pojedine pravce.
(Hina) fl sb