FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TUŠEK POTPISAO MEMORANDUM O RAZVOJU 10. PANEUROPSKOG KORIDORA

ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek potpisao je u četvrtak u Solunu (Grčka) Memorandum o suglasnosti o razvoju Desetog paneuropskog prometnog koridora koji je za Hrvatsku najznačajniji prometni koridor, priopćeno je iz Ministarstva.
ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek potpisao je u četvrtak u Solunu (Grčka) Memorandum o suglasnosti o razvoju Desetog paneuropskog prometnog koridora koji je za Hrvatsku najznačajniji prometni koridor, priopćeno je iz Ministarstva.#L# Osim Republike Hrvatske memorandum su potpisale i ostale države na tom koridoru: Austrija, Slovenija, Mađarska, Jugoslavija, Makedonija, Bugarska i Grčka, a naknadno će ga potpisati i Europska komisija. Deseti Paneuropski prometni koridor definiran je osnovnom trasom između Salzburga - Ljubljane - Zagreba - Beograda - Niša - Skoplja - Velesa - Soluna te ograncima A Graz - Maribor - Zagreb, B Budimpešta - Beograd, C Niš - Sofija i D - Veles - Florina, odnosno povezuje zapadnu Europu s jugoistočnom. Deseti paneuropski koridor odnosi se na cestu, željeznicu, točke povezivanja za unutarnje plovne putove, zračnu, pomorsku i pogotovo na kombinirani promet. Željeznička pruga na desetom je koridoru posve modernizirana i omogućuje vožnu brzinom od 160 kilometara na sat, dok na cestovnom dijelu koridora još Hrvatskoj preostaje dovršiti dionicu autoceste Velika Kopanica - Lipovac i dionicu Krapina - Macelj. S obzirom na količinu tereta i broj putnika koji tuda prolaze, za Hrvatsku je taj koridor najznačajniji paneuropski koridor koji zauzima oko 300 kilometara cestovnih i željezničkih prometnica. Hrvatske željeznice do 1990. godine na desetom su koridoru ostvarivale više od 60 posto prihoda, dok današnji promet iznosi 20 posto predratnog. Želeći unaprijediti međunarodni promet robe i putnika te se povezati s Transeuropskom prometnom mrežom Europske unije potpisnici Memoranduma podržavaju korištenje najučinkovitijih i ekološki prihvatljivih oblika prometa te žele unaprijediti uspostavu zajedničkih graničnih kontrola kao i suradnju carine s namjerom smanjivanja vremena čekanja na graničnim prijelazima. Uoči potpisivanja Memoranduma održan je bilateralni sastanak hrvatskog izaslanstva na čelu s ministrom Alojzom Tušekom s jugoslavenskim izaslanstvom na čelu sa saveznim ministrom prometa SR Jugoslavije Zoranom Šamijem o tranzitnim naknadama i dopusnicama za hrvatske i jugoslavenske prijevoznike, razminiravanju rijeka, plovidbi Dunavom te posebice o uređenju i otvaranju plovnog puta Save za međunarodni promet i uključivanje u paneuropski koridor VII (rijeka Dunav). Jugoslavenska strana je naglasila potrebu da se otvaranje Save rješava u cjelini s pitanjem plovidbe Dunavom, no hrvatsko je izaslanstvo inzistiralo da se problem plovidbe Savom rješava kao poseban projekt, što je na kraju načelno i prihvaćeno. (Hina) pp ps

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙