ZAGREB, 3. travnja (Hina) - Postojeće strukovno srednjoškolsko obrazovanje potrebno je poboljšati i nadograditi što je moguće jedino uz zajedničku suradnju školstva i gospodarstva. Stoga je potrebno što prije uvesti i jedinstveni
način obrazovanja za strukovna zanimanja.
ZAGREB, 3. travnja (Hina) - Postojeće strukovno srednjoškolsko
obrazovanje potrebno je poboljšati i nadograditi što je moguće
jedino uz zajedničku suradnju školstva i gospodarstva. Stoga je
potrebno što prije uvesti i jedinstveni način obrazovanja za
strukovna zanimanja.#L#
Zaključak je to danas održanog sastanka ministra za obrt, malo i
srednje poduzetništvo Željka Peceka, ministra prosvjete i športa
Vladimira Strugara te predsjednika Hrvatske obrtničke komore (HOK)
Stjepana Šafrana.
Trenutačno u Hrvatskoj obrtništvo i gospodarstvo treba radnike
određenih zanimanja, no kako ih na tržištu nema dovoljno, "uvoze"
se iz primjerice iz Bugarske i Rumunjske. S druge strane neka je
zanimanja "pregazilo vrijeme" odnosno nove tehnologije diktiraju i
potrebu za novim zanimanjima, istaknuo je Šafran.
Današnji je sastanak bila prilika da se utvrdi i zajednička
suradnja kako bi se u skoro vrijeme izvršila i "inventura"
postojećih zanimanja, odnosno kroz suradnju dva ministarstva i
HOK-a artikulirale potrebe gospodarstva prema kojem bi se školstvo
trebalo na neki način ravnati.
Po riječima ministra Strugara u školskoj 2000/01. godini od ukupnog
broja srednjoškolskih učenika (185.000 učenika) njih tek 5,6 posto
pohađa strukovne škole. Po iznesenim podacima, od ukupnog broja
upisanih u strukovne škole najviše ima automehaničara, potom
frizera, autolimara te stolara. Zajedničkom suradnjom HOK-a i dva
ministarstva nastojat će se što više učenika privući na školovanja
za strukovna majstorska zanimanja. Tako će po najavi ministra
Peceka njegovo ministarstvo uskoro osnovati fondaciju koja će
pratiti uspješne učenike posebno one u strukovnim školama.
Pecek je kazao kako će se nadarene učenike stipendirati, te će se
kroz fondaciju za njih osigurati i specijalizacija, pa bi tako već
od ove godine neki od njih na specijalizaciju trebali ići u
Bavarsku. Ministarstvo će inicirati i otvaranje đačkih domova za
takve učenike.
Dodao je kako je od uvođenja strukovnih škola (1996. godine) takve
škole pohađalo 12.500 učenika, a samo u prošloj godini u obrtništvu
se zaposlilo 10.400 novih radnika, što potvrđuje da su neka
zanimanja itekako potrebna.
Tehnologija u majstorskim radionicama u sklopu strukovnih škola je
zastarjela, kazao je Strugar, te bi se neke od njih primjerice iz
stranih donacija mogle modernizirati. Najavio je i novi način na
koji će se nastojati privući osnovnoškolce na strukovna zanimanja.
U zajedničku suradnju trebalo bi se uključiti i Hrvatski zavod za
zapošljavanje.
Strugar je istaknuo kako je zbog uvođenja novih tehnologija
potrebno investirati i u obrazovanje zaposlenih starijih ljudi
kako bi se prilagodili takvim tehnologijama i zadržali svoja radna
mjesta.
(Hina) mku ds