FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PROSVJETNO VIJEĆE MINISTARSTVA PREDLOŽILO REFORME ŠKOLSTVA

ZAGREB, 19. ožujka (Hina) - Nova koncepcija ranog odgoja i obrazovanja umjesto dosadašnjeg predškolskog odgoja i obrazovanja te novi sustav srednjeg školstva u Hrvatskoj bili su tema današnje sjednice Prosvjetnog vijeća Ministarstva prosvjete i športa.
ZAGREB, 19. ožujka (Hina) - Nova koncepcija ranog odgoja i obrazovanja umjesto dosadašnjeg predškolskog odgoja i obrazovanja te novi sustav srednjeg školstva u Hrvatskoj bili su tema današnje sjednice Prosvjetnog vijeća Ministarstva prosvjete i športa. #L# Ministar Vladimir Strugar rekao je kako je riječ o dvama važnim prijedlozima Ministarstva kojima je svrha "promjena u sustavu odgoja i obrazovanja radi podizanja obrazovne razine cjelokupnog stanovništva". Članovi Prosvjetnog vijeća do lipnja će završiti raspravu o prijedlozima promjena u svakom pojedinom dijelu školstva te ih poslati Vladi i Hrvatskom saboru, najavio je predsjednik Vijeća Hrvoje Vrgoč. Podskupina Prosvjetnog vijeća za predškolski odgoj i obrazovanje predlaže da se pojam "predškolski odgoj" zamijeni pojmom "rani odgoj i obrazovanje", smatrajući da je obuhvatniji i primjereniji. Voditeljica projekta prijedloga nove koncepcije ranog odgoja i obrazovanja Maja Ljubetić rekla je da je temelj te koncepcije "humanistički pristup". Izrazila je i nezadovoljstvo što je trenutačno samo 32 posto ukupna broja djece od rođenja do polaska u školu (0-7 godina) obuhvaćeno nekim organiziranim oblicima predškolskog odgoja i obrazovanja. Novom koncepcijom ranog odgoja i obrazovanja predlaže se i bolja povezanost vrtića i osnovne škole za djecu od 7 do 10 godina radi zajedničkog rada, produženog boravka djece i aktivnostima u dječjim vrtićima. Iznesen je i prijedlog o tzv. trojnom komunikacijskom modelu između učitelja, učenika i roditelja, s nakanom da se ojača njihova međusobna veza te da se zanimanje roditelja za boravak djeteta u predškolskim ustanovama nastavi i u osnovnoj školi. Jer, ocijenjeno je, sada u višim razredima osnovne škole dijete može izgubiti vezu i s učiteljem i s roditeljem. Odgojitelji trebaju imati visoku stručnu spremu te trebaju biti osposobljeni i za rad s roditeljima, a ne samo s djecom. Članovi Prosvjetnog vijeća smatraju da srednjoškolska izobrazba treba trajati tri do pet godina, a tu su i programi za stjecanje niže sručne spreme od jedne do dvije godine te programi osposobljavanja i usavršavanja od jedne godine. Temelj predloženoga srednjoškolskog sustava jest da se svakom omogući prilika za napredak, horizontalna i vertikalna pokretljivost te da se srednjoškolsko strukovno obrazovanje prilagodi zahtjevima EU-a i školovanju za praksu i potrebe tržišta, istaknuto je na sastanku. Svrha je nove koncepcije da se srednjoškolskim obrazovanjem omogući stjecanje općega i stručnog znanja, a ne samo, kao do sada, formalne kvalifikacije. Predlažu se tri oblika srednjoškolskog obrazovanje - gimnazijsko, umjetničko i strukovno. Gimnazijsko obrazovanje završava gimnazijskom maturom, a uz obveznu školsku predviđa se i mogućnost državne mature koja bi zamijenila prijamni ispit na fakultetu, tako da učenik bira one module na maturi koji mu omogućuju izravan upis na određeni fakultet. Sada u Hrvatskoj ima oko 428 programa za strukovno obrazovanje, ali, kako je rečeno, među njima je puno onih koja nam više ne trebaju. Prosvjetno vijeće drži da se treba bolje povezati s ministarstvima znanosti i tehnologije te rada i socijalne skrbi u izradbi nove koncepcije srednjeg školstva. (Hina) bma sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙