FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

JOŠ TRI DANA DO UNIŠTENJA MIRA; RUSI TVRDE DA SU OPASNOSTI MINIMALNE

MOSKVA, 20. ožujka (Hina/AFP/Reuters) - Ruska svemirska postaja Mir nakon 15 godina rada prestat će postojati u petak ujutro, a dužnosnici ruskog svemirskog programa koji će voditi operaciju uništenja tvrde da su opasnosti da nešto krene po zlu minimalne, iako ih ne isključuju u potpunosti.
MOSKVA, 20. ožujka (Hina/AFP/Reuters) - Ruska svemirska postaja Mir nakon 15 godina rada prestat će postojati u petak ujutro, a dužnosnici ruskog svemirskog programa koji će voditi operaciju uništenja tvrde da su opasnosti da nešto krene po zlu minimalne, iako ih ne isključuju u potpunosti.#L# "Opasnosti su minimalne, manje od jedan posto, no ne možemo u poptpunosti isključiti svaki rizik jer je riječ o tehničkoj opremi, koja je, kao i svaka druga, podložna kvarovima", izjavio je Viktor Blagov, jedan od dužnosnika nadležnih za operaciju uništenja. U utorak se sastalo posebno povjerenstvo koje je odredilo točan dan uništenja Mira. "Bit će to 23. ožujka, ili dan poslije u slučaju nepredviđenih okolnosti", rekao je glasnogovornik ruske Svemirske agencije nakon sastanka. Inženjeri već neko vrijeme približavaju Mir, koji se sad nalazi na oko 220 kilometara iznad Zemlje, a predviđeno je da najveći dio 137 tona teške svemirske postaje izgori prilikom ulaska u zemljinu atmosferu. No, oko 1500 dijelova koji to "prežive", a čija bi ukupna težina mogla biti između 20 i 40 tona, trebalo bi pasti u 6000 kilometara dugo i 200 kilometara široko područje Tihog oceana između Novog Zelanda i Čilea, poznato kao "groblje svemirskih brodova". Oni bi trebali površinu oceana dotaknuti u petak u 8 sati po srednjeeuropskom vremenu, ali je točan trenutak još podložan naknadnim izmjenama jer ovisi o gustoći atmosfere koju je teško predvidjeti. Neki od tih dijelova teški su i do 700 kilograma, poput manjeg automobila, a u trenutku udara u Zemlju putovat će brzinom kojom bi mogli "probiti armirani beton debljine 2 metra", rekao je direktor ruske Svemirske agencije Jurij Koptev. Tri završna impulsa za konačno uništenje Mira doći će iz svemirskog broda Progress koji se na postaji nalazi od kraja siječnja. Prva dva će promijeniti orbitu svemirske postaje, a treći, koji će je usporiti i usmjeriti prema Zemlji, bit će upućen u trenutku kad će se nalaziti nad Rusijom. Nakon toga će preletjeti Kinu i završiti u Tihom oceanu. Cijela operacija trebala bi biti dovršena u pola sata. "Jedina stvar koja bi mogla ugroziti operaciju je eventualni gubitak smjera postaje u odnosu na sunce", procjenjuje glasnogovornik ruske Svemirske agencije Sergej Gorbunov. To se Miru već dogodilo u siječnju. U trenutku kad dobije posljednji impuls kočenja, svemirska postaja mora biti stabilna, jer bi inače "mogla dobiti drugu putanju i ne pasti tamo gdje je predviđeno", upozorio je Gorbunov. No Blagov je isključio mogućnost tog problema, objasnivši kako "Mir ima pomoćni kompjuter koji brine o stabiliziranju postaje". Moskva je ipak izdvojila 200 milijuna dolara predviđenih za eventualne zahtjeve za odštetom za slučaj da se dogodi nešto nepredviđeno. Na Fidžiju se već nalazi promatrački tim od 48 osoba iz znanstvenih i novinarskih krugova, koji će pratiti i snimiti posljednju fazu uništenja Mira, a snimke cijele operacije emitirat će se samo nekoliko sati nakon njezina završetka na Internet adresi www.mirreentry.com. Članica tima Jelena Kondakova, koja je u razdoblju 1994.-1995. bila inženjer leta na Miru i još trojica ruskih kozmonauta - Sergej Avdejev, Vladimir Titov i Musa Manarov - namjeravaju se zrakoplovom uputiti u blizinu mjesta gdje će pasti ruska svemirska postaja. Uz njih će biti i pedesetak civilnih putnika koji će, zahvaljujući tome što su platili između 5 i 10 tisuća dolara svaki, moći s udaljenosti od oko 300 kilometara nazočiti smom kraju Mira. Tom se pothvatu izrazito odupire ruska Svemirska agencija. "Upozorili smo ih da ne možemo jamčiti da se neki dijelovi koji će padati u more neće odbiti od gušćih slojeva atmosfere, promijeniti smjer i možda udariti u zrakoplov", rekao je Sergej Gorbunov. (Hina) dam br

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙