FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HABENA-BISKUP PERIĆ NA MOLITVENOM SKUPU U MOSTARU

BA-hercegovina-Politika HABENA-BISKUP PERIĆ NA MOLITVENOM SKUPU U MOSTARU BiHHABENA19. III. 2001.Propovijed biskupa Perića na molitvenom skupu Na molitvenom skupu za pravdu i mir, održanom danas (u ponedjeljak) pred mostarskom katedralom, u povodu blagdana SvetogJosipa, okupilo se, prema procjenama novinara, više od 10 000 vjernika. Skup je predvodio biskup mostarsko-duvanjski i trajniupravitelj trebinjsko-mrkanjski mons. Ratko Perić. Biskup je na skupu održao i propovijed u kojoj je upozorio na "nepravde s institucionalnim oblikom". "Već godinama upozoravamo da ima i teških unakaženosti u društvu, nesavršenih ugovora, institucionalizirane nepravde i grješnihstruktura, koje dokidaju ljudska prava i građanske i narodne slobode u ovoj zemlji", kazao je biskup Perić. Po ocjeni biskupa Perića institicionalizirana nepravda je i Daytonski mir. Prema biskupovim riječima, gospodari svijeta su taj mir ne samo na stol ponudili nego i sudionike prisilili na pretpotpis i konačno na potpis u Parizu u prosincu 1995. godine. "Po tom planu ljudskih velesila jedan je entitet dodijeljen jednom narodu i nazvan čak njegovim nacionalnim imenom, s njegovim
BiH HABENA 19. III. 2001. Propovijed biskupa Perića na molitvenom skupu Na molitvenom skupu za pravdu i mir, održanom danas (u ponedjeljak) pred mostarskom katedralom, u povodu blagdana Svetog Josipa, okupilo se, prema procjenama novinara, više od 10 000 vjernika. Skup je predvodio biskup mostarsko-duvanjski i trajni upravitelj trebinjsko-mrkanjski mons. Ratko Perić. Biskup je na skupu održao i propovijed u kojoj je upozorio na "nepravde s institucionalnim oblikom". "Već godinama upozoravamo da ima i teških unakaženosti u društvu, nesavršenih ugovora, institucionalizirane nepravde i grješnih struktura, koje dokidaju ljudska prava i građanske i narodne slobode u ovoj zemlji", kazao je biskup Perić. Po ocjeni biskupa Perića institicionalizirana nepravda je i Daytonski mir. Prema biskupovim riječima, gospodari svijeta su taj mir ne samo na stol ponudili nego i sudionike prisilili na pretpotpis i konačno na potpis u Parizu u prosincu 1995. godine. "Po tom planu ljudskih velesila jedan je entitet dodijeljen jednom narodu i nazvan čak njegovim nacionalnim imenom, s njegovim nacionalnim obilježjima, jezikom, ustavom, vojskom, policijom i parlamentom. A u drugi su entitet sastavljena druga dva konstitutivna naroda s jednim ustavom i jednim paralmentom, s mehanizmom postupna kljaštrenja identiteta malobrojnijega naroda", kazao je biskup Perić. "To nazivamo međunarodnim ugovorom. Zar ta tvorevina nije nepravedna struktura, bez obzira koliko je bilo silnika, a koliko prisiljenih u potpisu? Ta je struktura uspostavljena u ovoj zemlji kao model mira i pravde, koji se, kako se njegovi arhitekti zaklinju i prijete, mora provesti: orilo - gorilo. Iz takve strukture ne rađa se ni prividan, a kamoli pravedan mir. I zar se takav ustroj ne ukazuje još nepravednijim upravo zato jer se ne samo znalo, prešlo ili prelazi preko agresije, zločina, silovanja, logora svih etničkih čišćenja nego se i dalje stotinama tisuća protjeranih ljudi praktično i konkretno ne omogućuje slobodan i samoodrživ povratak, posebno u plodnu bosansku Posavinu, kako ne bi dirali u stabilnost daytonske republike", kazao je Perić. Istaknuo je kako su izborna pravila i propisi Misije OESS u BiH ignorirala volju hrvatskog naroda i pospješila proces njegova nestajanja. Perić je kazao da je utopija i kontradikcija anacionalna država u kojoj postoje tri nacije i u kojoj mnogobrojniji narod može preglasati malobrojni narod u njegovim životnim pravima i slobodama. Stoga su, kazao je biskup Perić, katolički biskupi ove zemlje jednodušno ocijenili da su odluke međunarodne zajednice o izbornom zakonu, o načinu biranja članova Predsjedništva, o ulozi Doma naroda stvarno dokinuli ravnopravnost i jednakost hrvatskog naroda BiH u odnosu na druga dva naroda. Biskup Perić je istaknuo da su institucionalizirane nepravde prema Hrvatima počele davno. Govoreći o tom pitanju, on je, pozivajući se na istraživanja povjesničara, kazao da su u Mostaru gradonačelnici uglavnom bili muslimani i Srbi. "Od 1878. do 1945. gradonačelnici su bili uglavnom muslimani, njih trinaest, i dva Srbina. Od 1945. do 1990. godine na dužnosti gradonačelnika bili su sedmerica muslimana i šesterica Srba. Bila su i trojica Hrvata, porijeklom iz katoličkih obitelji, i to više- manje po godinu dana, samo kao 'prijelazna faza' dok se, predstavnici drugih naroda nisu dogovorili i dali svoje predstavnike za predsjednike općine", kazao je biskup Perić. "Je li moguće da u 112 godina iz reda hrvatskih katolika, koji su uvijek bili značajan dio ovoga građanstva, nisu mogli biti gradonačelnici Mostara nego samo u tri prijelazne godine?", upitao se biskup Perić. Nazočnima se obratio i provincijal Hercegovačkih Franjevaca fra Tomislav Pervan pozivajući ih na molitvu za mir, dostojanstvo i poštivanje prava svakoga čovjeka. Mnoštvo okupljeno na skupu klicanjem je pozdravila dolazak Ante Jelavića kojeg je nedavno Visoki predstavnik za BiH smijenio s političkih dužnosti.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙