BEOGRAD, 6. ožujka (Hina) - Generalni direktori željeznica "koridora 10" potpisali su u utorak u Beogradu Ugovor o osnivanju Radne zajednice za taj važni paneuropski pravac kao i Memorandum željeznica "koridora 10" za unapređivanje
kvalitete željezničkog robnog prometa.
BEOGRAD, 6. ožujka (Hina) - Generalni direktori željeznica
"koridora 10" potpisali su u utorak u Beogradu Ugovor o osnivanju
Radne zajednice za taj važni paneuropski pravac kao i Memorandum
željeznica "koridora 10" za unapređivanje kvalitete željezničkog
robnog prometa.#L#
"Ključni strateški cilj je zajednički nastup svih željeznica
'koridora 100' pred tijelima EU, osobito argumentiran zahtjev za
formiranjem namjenskih sredstava radi osuvremenjivanja ovog
koridora", navodi se u priopćenju.
Na dvodnevnom sastanku u Beogradu sudjelovao je i generalni
direktor hrvatskih željeznica Marijan Drampetić kao i čelnici
državnih željeznica iz Slovenije, Makedonije, Austrije, Njemačke,
Grčke, Bugarske i domaćina Jugoslavije. Sa skupa su odsutni
predstavnici madžarske državne željeznice i privatne austrijsko-
madžarske željeznice GySEV.
Radna zajednica, kao "krovna organizacija" ove željezničke
prometnice, imat će svoje sjedište u Beču. "Koridor 10" prometuje
pravcem Salzbourg-Ljubljana-Zagreb-Beograd-Niš-Skopje-Solun s
kracima Beograd-Budimpešta, Niš-Sofija, Graz-Zagreb i Veles-
Florina.
Generalni direktor hrvatske željeznice Marija Drampetić u izjavi
za Hinu izrazio je zadovoljstvo sastankom i postignutim
rezultatima. Naglasio je da, što se Hrvatske tiče, ostaje uvođenje
tek poneke modernizacije radi dovođenja do razine paneuropskih
standarda poput uvođenja daljinskog upravljanja i osposobljavanja
dijela infrastrukture, prije svega pruge i pružne mreže od
Vinkovaca do Tovarnika.
Direktor HŽ dodao je kako se očekuje da će Europa zbog važnosti ovog
koridora potaknuti ponajprije međunarodne financijske
institucije za ulaganje sredstava. Ukazujući na važnost po
Hrvatsku stavljanja u punu funkciju "koridora 10" Drampetić je
usporedio promet robe prije rata kada je ovim pravcem prevezeno oko
12 milijuna tona robe, a ista ta količina robe prevezena je samo
kroz Hrvatsku 2.000 godine. Naveo je da je prije rata dobit za
Hrvatsku iznosila oko 50 milijuna maraka, a ukupna dobit na
"koridoru 10" iznosila je za sve zemlje oko 200 milijuna maraka pa
je lako zaključiti koliko bi za Hrvatsku značilo sadašnje puštanje
u punu funkciju ovog željezničkog pravca.
(Hina) dkr br